Att läsa gamla, vackra böcker som luktar på ett speciellt sätt.

Nu i kväll har jag målat på en ny tavla och lyssnat på Syd Barrett. Kan det bli bättre?!
Här är en detalj av tavlan:

Jag har även suttit på ett för mig alldeles nytt café och läst. Älskar författare som levde på 1800 och början av 1900 talet. Tänk Anton Tjechov, Leo Tolstoy, Franz Kafka och Oscar Wilde...


Det är så underbart att läsa en gammal bok som är typsatt för hand och där bokstäverna liksom är nedtryckta lite grann i papperet. Och läs detta underbara stycke. Får det dig inte att vilja läsa vidare?


Är helt fantastiskt att läsa dessa historier om Ryssland på 1800-talet. Uppgörelser, vilda kosacker, dårhus, misär, och sköna vädinnor på värdshus där det dricks vodka i massor.


Annars har jag hållit mig inne större delen av dagen för jag kunde knappt gå i morse eftersom jag hade sån himla skoskav på hela hälen. Träffade ju som bekant Catriona och Aisling igår kväll och vi bestämde oss för att gå en promenad. Jag hade ett par converse liknande skor som inte var lämpade för att gå flera km till änden av Salthills strandpromenad och tillbaka igen, så kunde knappt gå sen. Men det var mycket trevligt och vi hade så många intressanta diskussioner att man knappt märkte hur långt vi faktiskt gick. Sen kollade vi på Muriel's wedding som gick på TV hemma hos Catriona med hennes housemates.

När jag kom hem så låg jag i sängen och tittade jag på ett par bra program på SVT play. Så himla bra att det finns nu, för då kan jag ju kolla på hela svenska program. Synd att TV4s service inte funkar utanför Sveriges gränser för hade gärna följt Parlamentet också... Sån skillnad mot när jag flyttade utomlands och inte hade dator eller nåt. Nu läser jag DN på nätet, kollar på svenska program, håller kontakt med folk via blogg och facebook. Helt otroligt! För tre år sen försökte jag få in Radio Sweden på långvågen ibland för att över huvud taget höra Svenska talas! Var underbart att ibland ligga under täcket i mitt rum i Tara Grove och höra den susande långvågen och sändningarna sent på kvällen om politik och aktuella händelser, som försvann i ett raspande när man minst anade det och nån fransk eller holländsk kanal kom in istället.

Kommentarer
Postat av: Isabell

Svar: Tack för din åsikt :)



Jag har läst en Kafka bok, den med skalbaggen eller vad det var. Dessvärre fattade jag inte mycket... Boken var på svenska, kanske därför. De på engelska är lätt bäst :)

2009-03-24 @ 13:44:52
URL: http://isabellicious.blogg.se/
Postat av: Tina

Ska definitivt köpa mig sådan där plast, nej du har nog rätt, blir nog svårt att få det att fungera med akryl, men alltid värt ett försök, kanske spray akryl kan fungera, om man är snabb, attans snabb.

2009-03-25 @ 10:43:42
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Karin

Tackar! Nä nu går det undan =)

2009-03-29 @ 14:56:57
URL: http://iambafucin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0