Catriona.


Nu har jag suttit i ett par timmar och ritat av ett foto av min kompis Catriona från vernissagedagen av vårutställningen förra året. Jag är rätt nöjd faktiskt. Bilden är, precis som de båda föregående ritade i photoshop med min drawing tablet, men helt för hand självklart. För er som inte vet så har man en ritplatta som är kopplad till datorn och en penna som man ritar med på plattan, så det är precis som att rita för hand bara att det det registreras direkt in i datorn så man slipper scanna. Tycker det beror på lite, ibland är det kul att rita med ritplatta och ibland är det roligare för hand. Ritplattan är ju bra när man illustrerar grejer, men bilden existerar ju bara i datorn (om man ite gör en utskrft), så det funkar ju inte så bra om man t ex ska sälja eller ställa ut grejer ;)

Nu ska jag och Sean ut och äta på indiska restaurangen vid änden av vår gata. Tur att det inte är långt för det är både blåsigt och regnigt ute...

Kommentarer
Postat av: Isabell

Svar: Tack så mycket! :D

Jag kollade igenom dina konstverk, blir smått avis på dig för att du har ritplatta. Det är något jag funderat på att köpa ett tag, men fortfarande inte gjort >< Nåja, så länge jag har pennor så :)

Du är verkligen jätteduktig förresten! Nu har jag en ny blogg att kolla in på lite då och då för att bli inspirerad ;)

2009-03-07 @ 22:22:38
URL: http://isabellicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0