Dockning av Dagmar Theresa


Den här oljetankern har man sett ett flertal gånger. Vi spanade ofta efter den när vi gjorde projektet om Galway Docks i trean på konsthögskolan. Minns att Maria (eller om det var Sarah?) filmade när den åkte genom slussporten och att vi andra tog kort när den anlände. Nu är hon inte någon nyhet längre. Men stor och röd är hon, och hon lyser fint i kvällssolen.

Jag mötte Aoife, Jennifer och Aideen vid hamnen vid 7, fast Aideen åkte hem nästan direkt för hon mådde inte så bra. Anledningen att vi träffades 7 var att det då strax skulle bli mörkt så att Aideen skulle kunna prova sin projektor och hur det funkade att projicera på en av tankarna. Men när vi bestämde det i torsdag så hade vi alldeles glömt bort att det byttes till sommartid natten till idag och därför inte alls var skymning runt 7 utan soligt och fint... Jag, Aoife och Jennie gick iallafall runt i nån halvtimme och tog kort på vad som helst som föll oss in. (Innan dess hade jag också gått en sväng innan jag mötte dem och fotat lite på skrothögen och grävmaskinerna och kranarna).


Jag tog kort på alllt och inget

Aoife fotar på


Sen gick iallafall solen ner, så då gick vi till the House Hotell i närheten och drack te och Jennie visade en video hon filmat av hamnen runt jul när det var is och de kollade igenom vad jag gjort i min notebook och vi pratade lite om idéer. Det var trevligt!
Innan dess var jag och Sean i Wa Café och åt. Jag åt sushi rulle och marinerad tofu biff, mycket gott! Sen satt jag där och ritade och skrev lite i min notebook och gick sedan alltså en sväng och tog kort eftersom Wa Café ligger vid hamnen och jag ändå skulle träffa de andra snart.
Nu på kvällen har jag kollat på Lilla Sjöjungfrun och öppnat påsen med Kexchoklad som jag köpte på IKEA. Jag är en sucker för tecknad film!

Jag har sagt det förut, men jag är så jäkla glad att vara del i det här projektet för det är så himla kul och inspirerande och alla är så trevliga!

Förresten så sålde jag en (kanske två?) tavla till en bekant hemma i Sverige idag, fast han kommer inte få den förrän i slutet av sommaren eftersom den är del i Stockholm serien och om jag får chansen vill jag gärna ställa ut dem tillsammans. Det är den med alla grenarna framför ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0