Gårdagen bara flög förbi.

Jag gick upp intet ont anande och begav mig till posten för att hämta ut min a-kassa för veckan. Men tji fick jag, de hade fryst mitt konto för att jag inte varit på signing i welfare kontoret förra onsdagen (sist jag var där svimmade jag ju haha) så jag fick gå dit för att prata med dom och få mina pengar. Jag tog en kölapp som var nr 864, då var de bara på nr 760. Det här tar minst en timme tänkte jag och kollade i Charlie Byrnes bookshop under tiden, där jag hittade en jättefin volym av The Wizard of Oz. Ni som känner mig vet att jag älskar barnböcker, har ju köpt Narnia, Winnie the Pooh och Alice in Wonderland de senaste åren, så den fick det bli för 6 euro, ville ju dessutom ha något att läsa medan jag väntade.

Visst är den fin?!

Jag fikade i Amnesty cafét, där jag även hörde dem prata om att det skulle para en "Public cake competition" i stadsmuseet klockan 4 och att man fick äta en massa gratis fika om man kom dit, så då spetsade jag såklart öronen ;). Kom tillbaka till Welfare kontoret efter exakt en timme och då var de på nr 820, så då satte jag mig och läste tills det var min tur. Bredvid mig satt en man och läste "The iron cross" nån krigsbok, och han tittade lite konstigt på mig när jag satt och läste en barnbok, men skiter väl jag i, bara för att andra inte har nån fantasi! Tydligen får man ingen lapp om signing längre utan det står skrivet längst ner på postens kvitto när nästa datum är. Ingen hade sagt det till mig! Så nu får jag först mina pengar nästa vecka. Tur att jag inte är pank!

Sen åt jag på japanska cafét. Var meningen att jag skulle träffa Sean där på hans lunch, men det missade jag ju såklart när jag var tvungen att köa i 2 timmar... Efteråt begav jag mig till Galway City Museum som ligger precis runt hörnet och där var det fullt med folk. Det är Fairtrade fortnight, så Amnesty och Oxfam hade arrangerat detta, som var en öppen tävling för vem som ville vara med. De hade skurit upp tårtorna/kakorna i pyttebitar och sen fick vi gå på ett led och smaka var och en av dem och sen rösta på vilken vi tyckte var godast. Var mest olika slags chokladkakor, eftersom de flesta nog förknippar choklad med fairtrade, men även cheesecake, äppelkaka och en fantastisk chocolate mousse, som var den jag röstade på. Min favorit kom tvåa i tävlingen. Det var iallafall roligt och gott att vara med och rösta, har aldrig smakat så många varianter på brownies och kladdkaka på en och samma gång, kände mig som en riktit connaisseur ;)



Sen gick jag hem en liten stund och sen efter 6 var det vernissage i Galway arts Centre med konstnären Aideen Barry som slutade samma konsthögskola som jag fem år innan mig. Hon är nu en av irlands mest kända unga konstnärer och fick förra året betalat en resa av the arts council till NASA space station där hon fick pröva på att flyta runt i tyngdlöshet och göra ett videoverk om det. Snacka om att det går bra för vissa ;) Utställningen var bra, även om det var svårt att se grejerna för det var packat med folk. Träffade på min förra klasskompis Nora där som jag inte sett på evigheter, och Selma som gick året över mig och sen var en hel del andra där som jag känner lite grann, men kände mig inte så oerhört social så efter att ha pratat ett tag med de båda ovannämnda så smet jag hem. Jag hade nämligen precis börjat med en illustration från en av scenerna i The Wizard of Oz boken som jag ville hem och fortsätta med.

Jag jobbade med den till klockan 21.30 och sen tog Sean med mig ut till BK's winebar och vi beställde in en halvliters karaff vin var och satt sen och läste och drack vin resten av kvällen. Jag dricker rött och Sean vitt så därför går det ju inte att dela. Men oh, en halvliter är ju rätt mycket, så jag kände av det när jag kom hem vid halv 1. Fick en sån otrolig energi att jag absolut inte kunde gå och lägga mig, så jag satte mig vid datorn och gjorde klart illustrationen, och små pyttiga pedanterier hit och dit fick mig att stanna uppe till 4 och sen när jag väl lade mig så kunde jag inte somna på ett bra tag... så det blev sent igår och det känner jag av idag kan jag säga! Så apologies för att jag inte uppdaterade igår, men det hanns helt enkelt inte med!

Måste snart göra mig iordning för 13.30 ska jag möta Sarah, Catriona och kanske Geraldine i Java's, ska bli så himla kul! Och imorgon ska vi till Westport över helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0