Hasselbladsporr


Jag älskar dig, jag vill ha dig, jag vill känna din tyngd i mina händer, dra ut filmhållaren, rulla på filmen utochin och sätta tillbaka den igen. Titta ner i view findern, mäta ljuset med den medhavda ljusmätaren, göra inställningar, dra ut plåtskivan, trycka på avtryckaren och höra det dova klicket. Rulla fram nästa bit av filmen och göra om samma sak igen. Jag vill göra det med dig, jag vill ha dig, förstår du inte!!

Fick sån otrolig längtan efter denna kamera nu helt plötsligt, men den tillhörde skolan... När jag flyttar till Stockholm ska jag samla ihop pengar och köpa en Hasselblad. Hoppas de aldrig slutar framkalla film för då dör jag!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jag har tyvärr aldrig använt en mellanformatskamera.

Har en canon analog systemkamera som jag fotade mycket med tidigare. Nu har vi precis köpt en Digital så jag håller på att lära mig.

Ibland är valmöjligheten en begränsning, det blir liksom för mycket och man vet inte riktigt vad som blev bra längre. Man behöver inte rama in sin tanke på samma sätt.

2009-03-13 @ 15:15:22
URL: http://kawasart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0