...and it's contagious



Jag har haft den här låten på hjärnan i en vecka, ända sen jag kom hem med Regina Spektor skivan från Belfast. Den finns med på "Soviet Kitch" som jag fick på vinyl i julklapp men den är ju hemma i Sverige. Skivan jag köpte heter "Mary Anne meets the gravediggers and other short stories by Regina Spektor". Det är en blandning av låtar från hennes två första skivor, men mest från den första. Tycker videon är så bra den med så kolla in den!

Igår kväll satt jag på Java's café med laptopen i två timmar och åt Amuse Gueule's (franska tapas) och drack Merlot och skrev på en artikel om utställningen i Ormeau Baths Gallery i Belfast. Ska skriva om den och Niamh McCann utställningen och beroende på vilken som blir best så ska jag skicka den bästa till curatorprograms ansökan.

Förresten så har jag blivit rekommenderad av Niall Moore (som producerade Brochure publikationen jag är med i) till curatorn av ett konstprojekt i Galway. Det handlar om The Galway Docklands, och vi ska skapa utifrån det temat och förhoppningsvis ska det resultera i en utställning lagom till Galway Ocean Race stoppet i Galway. Hamnen ska ju byggas om och de stora oljetankerna ska tas bort så småningom etc. Om det nu blir en utställning av detta så kommer det ju vara hur mycket folk som helst i Galway den veckan som kollar på det! Niamh, curatorn, ville iallafall jättegärna ha med mig. Är ett gäng mer etablerade konstnärer med (som slutade konsthögskolan för några år sen) varav några jag känner igen för att de gått på min skola. Så, det låter spännande helt klart!

Nu ska jag fortsätta jobba på animationen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0