Utflykt till en slottsruin

Idag gjorde jag världens bästa cykelutflykt till slottsruinen vid Corrib river. Jag cyklade ut längs Dyke Road, men sen var det en bra bit ut på landsbygden, och jag tog fel vid en korsning så det blev en liten detour, men sen hittade jag dit. Så himla vackert det var! Först kom jag till en liten hamn vid floden där det fanns en kyrkogård, och sen kunde man följa en liten stig bort till slottet. Fick gå igenom en vacker skogsdunge, trotsa lite kärrmark och ett par stenmurar (allemansrätten finns ju inte här, men det såg rätt upptrampat ut).
Väl där tog jag en massa kort och fikade på min sandwich och saft som jag hade med mig. Det var så otroligt varmt att jag fick släpa på jackan för man kunde gå i skjorta. Nu på kvällen när solen gått ner är det 14 grader så var säkert runt 20 grader i solen. Kändes som det brukar göra i början av maj i Sverige ungefär!


















"In loving memory of Florence".

När jag kom tillbaka till kyrkogårdsgrinden så satt det ett gäng killar på parkbänken där jag kedjat fast cykeln. "You smoke hash?" frågade de, för de satt där och rökte på, haha! Jag tackade vackert nej och  cyklade hemåt längs den slingrande landsvägen. Fanns även skräp, spår efter flera lägereldar, kvarlämnade skor och tröjor etc. spritt kring ruinen, så det är säkert en hel del folk som håller till där då och då.

Det var inte så långt hem när man åkte rätt väg. Nu på seneftermiddagen har jag börjat på en ny tavla och grundat ett par dukar. Märker att det blivit en himla massa bilder i bloggen på sistone, men jag kan liksom inte låta bli! Tänk om vädret alltid var så här liksom...

Kommentarer
Postat av: Tina

En utflykt ni igen. du kan det där med utflykter minsann! Jag vill också på utflykt. Nu, i vårsolen!

Kanske skulle ta en promenad på lunchen, vandra runt i Uddevalla...kanske inte det intressantaste, men alltid något.



Vad spännande, det där projektet med konstnärer från Galway, berätta mer när du vet mer!

2009-03-19 @ 11:17:05
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Vårenvårenvåren!

2009-03-19 @ 22:39:30
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Maria

Fiiiint!

2009-03-20 @ 12:18:09
URL: http://callemoritz.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0