And the landscape through the window is like: sch-ooo, sch-ooo

Genom det här county Mayo landskapet har jag nog färdats 5 000 gånger minst. Slingriga små vägar, pot holes, heder, buskar, grönt, grönt, gula buskar, regn på rutan, solen tittar fram i två sekunder, regn igen, skumpa upp och ner, åka igenom nån liten by, får, får, lammungar, en åsna, några kor, några hus, lamm med svarta huvuden, lamm med långa svansar, kalvar, en till by.... sådär håller det på i två timmar ungefär. Är iallafall roligare att åka den sträckan när man inte behöver göra det varje helg som jag fick göra förr och nu på våren kan man kolla på alla söta djur.





Jag fikade med Sean på samma café som jag var på igår med Mary där moster Kathleen jobbar så att han skulle få smaka morotskakan, den fick thumbs up. Sen kom Mary och drack kaffe med oss hon också. Där stötte vi även på Seans kusin Gemma som vi inte sett på två år minst och pratade med henne och fick oss några goda skratt.

Jag kollade runt lite på stan och köpte en spritsmojäng och en lunchlåda i en 2 euro shop.

Igår kväll hade vi förresten jättekul. Först var jag och Sean och hälsade på familjen Locke och pratade med dem till 10 på kvällen. Vi fick en burk sylt av Tony som han gjort. Han håller på och experimenterar för när han fått till den bra så ska han sälja den sen är det tänkt. Den var asgod, men lite lös kanske, provsmakade den nu ikväll.

Sen när vi kom hem så dröjde det inte länge förrän Kathleen och Mary kom hem från bingon så då spelade vi kort till 2 på natten. Det var kul även om jag inte tjänade någonting.

Sean är ju ledig hela veckan så han stannade kvar en extra natt och mötte upp Anthony och Sean McFadden på McGings igen nu på kvällen, men jag tog bussen tillbaka till Galway vid 6 för jag jobbar klockan 9 imorgon.

Vädret är helt för jäkligt, regnigt, ruskigt och stormigt och har varit så de senaste dagarna, fast vi har ju roat oss på annat sätt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hamnade här, på din blogg, lämnar ett spår innan jag går vidare...

Önskar dig en fortsatt trevlig kväll!



Passar också samtidigt på att önska dig välkommen till mig:

http://www.metrobloggen.se/offer

Bloggen är mitt klotterplank, den enda fungerande terapin för att ta mig tillbaka till ett ljust liv efter att blivit offer för en våldtäktsman.



Finns intresset går det att, via bloglovin, prenumerera på min blogg - vilket verkligen uppskattas!

2009-05-08 @ 01:46:41
URL: http://www.metrobloggen.se/offer
Postat av: Karin

De är ju så himla lätta baka. Hehe, ja jag gillar att ta på småsaker och detaljer. Men gjorde det mest förr, nu har jag tappat det lite tyvärr.

2009-05-08 @ 22:14:25
URL: http://iambafucin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0