Bordet är fixat! Och Volvo Ocean Race imorgon.

Nu är det nära. Imorgon smäller det, då börjar Galways Volvo Ocean Race firande. Båtarna har dock blivit lite försenade, ja en av dem krockade till och med med en val häromdagen! Så de är först väntade ca klockan 2 på söndagmorgonen. Men det hindrar inte festligheterna från att kicka off. Gick förbi hamnen på vägen hem idag och det mesta är färdigt, gud, känner knappt igen stället jämfört med någon månad sedan!

Det är här racebåtarna ska lägga till sen. Scenen syns i bakgrunden.
Ska träffa Alanna och Sarah som kommer upp till Galway imorgon kväll, och kanske spana in livemusiken nere vid hamnen. Kilá spelar och de är rätt röjiga, iallafall när jag såg dem live i Victoria Hotel 2004.



Det var full rulle på jobbet och Volvo grejen har inte ens börjat än! Trots detta hann jag även med att uppdatera all info om färjor till de olika öarna i våra desk folders. Skrev om dem i Word istället för att ha de röriga tabellerna från de olika hemsidorna, för de var svåra att tyda på sina håll.

Nu på kvällen fikade jag avocadosallad och ciabatta på Java's med Sean, och sen ringde killen jag skulle få bordet av och sa att han kunde leverera det till min ateljé senare på kvällen, så jag satt därför där och läste i nästan 2 timmar tills han dök upp. Bordet gick med en hårsmån in genom dörren coh var hur tungt som helst, men killen var asschysst och bar upp det på ryggen ända till min ateljé på tredje våningen, jag kunde knappt lyfta det från marken så jag var rädd att det skulle ta kål på honom! Och så var det ju gratis också!!!

Det är aningen för lågt, så ska skaffa fyra tegelstenar eller dylikt och sätta under benen, men skivan är helt perfekt!! Så himla glad att det är fixat!

Imorgon öppnar dessutom vår utställning i korridoren och hallen till Engage studios. Victoria ville ha med alla fem bilderna som jag föreslog, de är från Stockholms projektet jag gjorde tidigare på våren. Ska ta kort så ni får se sen. Många av de andra konstnärerna hade spunnit vidare på Ocean Race grejen och skapat saker med havs och båttema, men jag fick ju först veta att jag skulle få vara med i förrgår, plus att havslandskap inte är min grej heller, och docks fotona vill jag ju spara till vår urställning efter sommaren. Är ändå himla glad att få visa mina grejer för det kan nog bli en hel del besökare under dessa två veckor eftersom ateljéerna ligger precis bredvid gågatan. Foton kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0