Första dagen - och hemska saker

Första dagen på jobbet avklarad. Det var en regnig, otäck dag vädermässigt, så gjorde inte så mycket att jobba, men ändå gick dagen SÅ SAKTA. När man är ledig så hinner man ju inte blinka förrän klockan är runt 5 (kan ju bero på att jag sista tiden först gick upp runt 11 varje dag). Idag eftersom det var första dagen så fick jag spendera flera timmar i souvenirkassan och bara några kortare stunder vid info disken. Fast blev lite överraskad över hur snabbt man kom in i det, behövde inte bli visad nånting för jag mindes allt, kom till och med ihåg mina lösenord så fort jag satte mig vid datorn :)
Allting ser dessutom likadant ut.
 Så här ser det ut:
Måste dock ringa och få nya inlogningsuppgifter till datorn imorgon eftersom mitt huvudlösenord har gått ut och så ska jag visst få något kodkort till kassan istället för personliga koden vi annars brukat knappa in. Var inte så många som jobbade, inte alls som mitt i sommaren när det brukar vara massa personal, men var kul att återse Aimee, Marjorie, Collum och Dommo igen.

Fotot är från det länkade inlägget jag gjorde sista dagen jag jobbade på turistbyrån förra hösten. Då var jag helt bombsäker på att jag aldrig skulle jobba där mer. Att jag fortfarande skulle bo på Irland följande sommar verkade högst osannolikt och jag trodde att jag vid det här laget skulle bo i Sverige igen. Men man ska inte ropa hej för tidigt, för här var jag nu idag igen!


Dock överskuggades dagen av att vi fick hemska nyheter på morgonen... Vår huvud-supervisor Medbh, som för övrigt varit sjukskriven i en månad efter att ha brytit axeln när hon spelade rugby ringde på morgonen och var i chock och pratade helt osammanhängande, Collum som svarade blev helt upprörd av att höra henne. Hon sa att hennes bror varit i en bilolycka och kanske var död, men hon visste inte, men han hade svårt att uppfatta vad hon sa.

Senare var det på nyheterna på radio och hans namn nämndes och allting, han hade alltså avlidit. Tycker så otroligt synd om henne, så otroligt hemskt! Jag har ju aldrig träffat brodern, men flera av heltidspersonalen känner hennes familj bättre och alla pratade om det. Det lade ju lite sordi på stämningen är ju det minsta man kan säga...

Jag jobbar 10-6 imorgon också och sen ska jag och Sean ta kvart över 6 bussen till Westport eftersom jag är ledig onsdag-torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0