Fotografering med en minister.

Turistbyrån var rätt lugn idag. Det berodde på att alla var nere vid hamnen, för där var det verkligen full rulle! Jag gick vägen förbi hamnen på vägen till jobbet för att ta kort på de nyanlända båtarna. Träffade på min jobarkompis Marianne där som tänkt samma tanke.

Irlands båt The Green Dragon.

Ericsson 3, en av de svenska båtarna. Denna har mestadels svensk besättning. Ledaren Ericsson 4 tillhör samma "stall" men har en internationell besättning.

Detta är Discover Ireland tältet. Där jobbar marketing folk från vår turistbyrå och några andra delar av landet och cheferna gillar att hänga där också har jag märkt. Jag fick hoppa in och jobba där i ett par timmar på eftermiddagen och ta hand om Ireland's East ståndet i ett tag eftersom de inte hade nog med folk. Det var mängder med besökare och sen kom ministern för Arts, sports and tourism på besök och vi fick ställa upp på foton för tidningen tillsammans med honom.

Jag fick ha på mig en skitsnygg grön discover Ireland jacka, ett turistbyrå pass runt halsen och en grön Discover Ireland Ocean race tröja som jag antar att vi får behålla sen eftersom vi alla har fått varsin. Jackan får dock olika personer dela på. Man känner sig lite viktig när man går genom stan i den utstyrseln haha!


De hade olika evenemang på dagen, på lunchrasten såg jag denna svanbåt. Jag var nere och åt falafel vid ett av marknadsstånden och det var väldigt gott! Sean hade visst också varit nere och smakat tysk bratwurst från två olika försäljare.

I kväll är det stor invigning med fyrverkerier och tal från ministern och musik. Finns också en skapligt stor chans att An Teaoseach (premiärministern) Brian Cowen kommer att närvara. Kanske ska gå och kolla sen för fyrverkeriernas skull.

Gick förbi Zhivago's på vägen hem och de hade specialerbjudande, fyra DVDer för 25 euro. Jag hittade några favoriter och ett par nya som jag köpte:
* Narnia BBC serien som gick på TV när jag var liten
* One flew over the Cuckoo's nest
* To kill a mockingbird
* Children of men.

Nu har jag lite att kolla på!!! Så är jag ledig i morgon och på tisdag, så det känns bra!

Jag ber så mycket om ursäkt om det blir lite mycket docks och båtar i mina inlägg, men det är ju det som allting kretsar kring just nu, och särskilt när man jobbar med turism så ser man ju inte så mycket annat i Galway för tillfället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0