My own undoing

Catrionas fest blev väldigt lyckad igår, trots att varken Sarah eller Maria lyckades komma. Maria jobbade sin första dag som servitris på the Harbour hotel idag, så hon var tvungen att åka hem till Mayo och fixa arbetskläder igår. Sarah hörde vi inte ifrån, så antar att hon var tillbaka i Cork igen och inte lyckades med house hunten.

Som tur var så var Geraldine där, hon som är i min mammas ålder men gick i vår klass och är allas vår favorit. Vi två pratade mest eftersom vi satt på samma soffa, och sen kom Shane och Roisin och hennes blivande man, en kille med långt hår och skägg, baseball cap och ett par dreads som hon ska gifta sig med nästa vecka, kan knappt tro det, haha!

Pratade såklart med Catriona också och med Aisling och Aoife som jag lärt känna genom henne förra året. Hon hade bett de som ville att ta med något ätbart, så jag slog på stort och bakade chokladbollar, vissa med kokos och vissa med strössel och tog med en stor burk till festen. Alla var imponerade och tyckte de var jättegoda. Ungefär lika imponerade som de varit av mina köttbullar, lussekatter och pepparkakor förr haha, svensk mat är grejer det ;)



Aisling i förgrunden.

Aisling och Shane smakar mina chokladbollar.

Sen åkte Geraldine hem så jag pratade med två vänner till Cat som jag aldrig träffat förr, men tydligen så var de housemates för något år sedan. Vi pratade om Sverige, för tjejen hade varit i Malmö och killen skulle just till Stockholm, om Volvo Ocean Race och mitt jobb etc. men vid det laget var jag rejält överförfriskad. Jag hade nämligen tagit med en flaska rödvin. Hade inte tänkt att dricka hela, utan köpte den mest för att en hel flaska kostade 8 euro och en halv flaska 6, så då kunde jag ju lika gärna köpa en hel tänkte jag, ekonomisk som jag är.  Så kollade jag till och jag hade druckit upp hela flaskan. Yeeesh, jag som skulle jobba 9 idag och inte hade tänkt dricka så mycket. Då skulle alla vidare till the Roisin Dubh, och jag som först tänkt gå hem hängde på för det hade ju redan skitit sig och jag kunde ju lika gärna vara full där inne som hemma, för jag hatar att gå och lägga mig när allt bara snurrar ändå.

Roisin, Geraldine och Catriona
Först skulle jag inte få bli insläppt av vakten (så dålig var jag väl inte?) men fick komma in till slut och hann dansa lite med Cat, hälsa på Emma i beer garden området, rökte ett par cigg fast jag inte ens röker och sen tappade jag bort Catriona och jag tyckte det var hög tid att gå hem.

Självklart snurrade det och jag mådde som jag förtjänade när jag lade mig. Och som vanligt när jag dricker för mycket så fick jag spy ett par gånger (besparar er detaljerna, men det var rött som blod!).


Cat (och några fler?) hade gjort en massa dekorationer och hängt upp.

Var helt förjävligt att jobba imorse kan jag ju säga. Kände mig helt snurrig och illamående, men hade turen som var schemalagd att jobba vid souvenirkassan först, för det är ju bra mycket lugnare och enklare än att vara vid info disken. Var livrädd att jag skulle behöva spy igen, särskilt då souvenirkassan ligger på andra sidan rummet och om man ska springa till toan så måste man korsa hela lokalen och sen gå in förbi kontoret och köket. Rätt långt alltså. Var rädd att jag skulle få ta till papperskorgen rakt framför näsan på en kund, för det kände som om det var på väg ett par gånger. Iskallt var det också och jag hade glömt ta på mig min fleecetröja. Som tur var kom Daniela förbi och sa att hon kunde passa kassan om jag gick och hämtade fleecen. När jag ändå var inne i omklädningsrummet så fick jag spy, och fy fan vad äcklig jag kände mig när jag kom ut till kassan med spysmak i munnen och spylukt i näsan! Det är verkligen det värsta som finns!!! Spenderade mesta tiden på att kocentrera mig och inte göra några häftiga rörelser och ända vara trevlig mot kunderna. Mina ögon hade svårt att fokusera och jag såg nog inte rolig ut!!

Collum var schysst och bytte med mig så jag fick ta hans pass i kassan också, så jag spenderade hela förmiddagen där. Sen när det blev lunch vågade jag knappt äta, men lyckade få i mig en croissant och lite granatäpplejuice. Sen blev det souvenirkassan igen och sen när jag äntligen fick vara vid info disken så var klockan 3 och jag var i stort sett återställd och resten av dagen gick utan problem. Men fy fasen säger jag bara, jag ska tänka mig för både en och två gånger innan jag blir carried away och dricker en massa när jag ska jobba tidigt nästa dag, särskilt med tanke på att min mage är så jäkla känslig. Men får skylla på att vi hade så trevligt och att rödvin är så lättdrucket.

Så här såg jag ut igår, idag skulle jag inte drömma om att ta ett kort på mig själv haha!

På vägen hem efter jobbet testade jag Burger King som öppnade i shopping centret för ett tag sedan. Undrar varför man alltid gillar skräpmat på bakisdagar haha! Sean har åkt till Westport i ett par dagar för han var ledig nu i helgen. Nu har jag börjat kolla på Eurovisionen medan jag skriver detta, så kanske ska poppa lite popcorn sen, trots att det är sånt skit! Irlands bidrag sket det sig ju för som vanligt så här lär ju ingen bry sig, och tycker inte direkt om Sveriges heller, tycker framträdandet gick sådär, tror inte att techno ice queen intrycket går hem så bra, fast det återstår väl att se. Ska nog kolla på BBC sändningen istället för RTÉ, det är Graham Norton som presenterar och han är ju rätt bra, Terry Wogan har slutat!

Imorgon ska jag träffa Jim vid 11 och kolla in min nya ateljé, och sen jobbar jag 12.15 - 3 så det ska väl inte vara så farligt.
Jag är fortfarande inte hundraprocentig och allt är my own undoing så inget att tycka synd om sig själv direkt, bara konstatera att det varken är första eller sista gången.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Antar att det hör det kreativa till, att inte komma igång. Man måste vänta och vänta och sen helt plötsligt händer det. Jag har sjukt svårt att acceptera det, gillar att vara effektiv :)

Det underlättade dock att skippa datorn och ha radio istället, utan radion hade jag nog bara fått panik. Radion är en bra distraktion, man kan ju arbeta samtidigt.

2009-05-17 @ 16:01:58
URL: http://kawasart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0