Träffade Medbh igen och fick nycklarna till studion

Jag fick en välbehövlig sovmorgon i morse eftersom jag bara jobbade 12.15 - 2.45 idag. När jag kom till jobbet så var min supervisor Medbh där. Hennes bror dog ju i en bilolycka för bara två veckor sedan, och jag var inte säker på om hon skulle komma tillbaka till jobbet än eller vänta till efter Volvo Ocean race, men hon ville börja jobba lite igen "to keep her mind off things", är väl bäst att försöka komma in i vardagen igen antar jag, för annars går man nog bara hemma och tänker på det som hänt...

Jag var så glad att se henne, för jag tycker verkligen bra om henne, men hon såg så ledsen ut, jag menar sådär riktigt ledsen inombords så att man själv blir alldeles illa berörd. Jag kunde inte sluta tänka på det när jag satt vid souvenirkassan och önskade att det funnits något jag kunde göra. På eftermiddagen jobbade hon i växeln uppe vid receptionen, för att slippa det hektiska info desk arbetet. Jag gick upp och pratade lite med henne efter att jag slutat för dagen, det var bra att få prata med henne lite själv. Hon frågade hur det går med konsten och jag berättade om ateljén. Hon är samma ålder som Sean och bra vän med en print technician vi hade i college som heter Lynne och som köpte en av mina tavlor i trean, så hon är alltid intresserad av hur det går för mig och var schysst förra året och gav mig flera dagar ledigt när jag skulle göra olika konst grejer.

Sen gick jag och tog ut pengar och fick nycklarna till min Atelje av Jim och betalade hyran och depositen. Så nu är ateljén verkligen min pch jag kan komma och gå som jag vill. Ska börja flytta över grejer dit imorgon.

Ingången till ateljéerna till vänster, vi är högst upp i byggnaden. Amnesty caféet till höger.

Efteråt drack jag kaffe i Amnesty caféet mitt emot och åkte upp till båda takparkeringarna för att ta kort på byggandet till Volvo Ocean Race. Nu på kvällen har jag gått en promenad till Grattan beach och tagit lite kort och snart ska jag till Catriona och kolla på Desperate Housewives och fika! Inte för att jag brukar följa det, men det spelar ingen roll.

Racebyn byggs.

Grattan Beach



Rugby/Gaelic plan i Southpark.

När vädret är fint så älskar jag den här stan och just nu är jag så himla glad. Jag har ett jobb, en ateljé, lär mig AutoCad, bara jobbarkompisar, fina konstnärsvänner, bra fester, Catriona jobbar i konstnärshandeln just runt hörnet från ateljén, Amnesty cafét och Java's ligger på gatorna bredvid, jag bor bara 10 min därifrån, det är sommar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0