Fredag kväll hos Cat

Igår kväll gick jag till Cats hus efter halv 9. Drack ett par Kopparbergs päroncider och pratade med henne, Aisling, en kille osm hon delar hus med och en annan kille hon känner från Cork. De var väldigt trevliga! Nån gång före 10, när Cats jobbarkompis Caroline också hade anlänt, så gick vi till festivalområdet, som ligger precis runt hörnet från Cat's hus för att se om The Coronas var något att ha. Vi hörde inte så mycket för musiken var inte hög nog att överrösta folkmassan vi rörde oss i rätt långt från scenen. Det var extremt svårt att ta sig fram och vi försökte leta efter Sarah och hennes kompisar, men när vi kom till det ställe där de sist befann sig så fick jag en text att de rört sig till andra änden av festivalområdet, så då gav vi upp och stannade där vi var.

Caroline, Aisling och Cat.
Vi råkade på Geraldine och hennes dotter och berättade om våra planer på att ha en Hitchcock kväll varje onsdag från och med nu. Ger är ju lite Hitchkock expert eftersom hon skrev sin thesis om honom, så hon lovade att berätta om honom i samband med en av filmvisningarna. Jag ska ta med filmerna, för jag har ju ett Hitchcock boxset med 14 av hans filmer.


Tyckte inte musiken var så hög som på en vanlig festival, tydligen måste man vara närmare scenen för att höra ordentligt, för där vi var hörde man mest en dov rythm men inte hur låten var.

Caroline, Cat och jag.

Vi hann inte vara där så länge innan det var över. Alla måste lämna området redan vid elva, tydligen för att det är en stadsfestival och de måste ta hänsyn till de boende. Då gick alla tuuuuusentals människor in till stan och försökte ta sig in på någon pub, eller iallafall bli serverade inne på en pub så de kunde stå utanför och dricka i plastmuggar. Vi gick hem till Cats ett tag eftersom de andra ville dricka lite där innan de gick vidare. Jag hoppade över att dricka något mer, för jag ville inte var bakis idag. Vi hittade aldrig Sarah och dem, för sen var de tydligen i The Roisin och vi var hemma hos Cat, så det får bli en annan gång. Nu bor hon ju här, så kan ju träffas oftare än vi brukade iallafall.

Cat och Aisling hade köpt en hoola hoop nyligen, så vi testade våra skills och jag var inte så himla dålig, trots att jag inte prövat en på minst 10 år. Vi hittade på nicknames åt varandra och höll på att skratta ihjäl oss. Runt 12 ville de andra vidare till bar 903 uppe vid Eyre Square, men jag gick hem istället, hade ändå varit en himla trevlig kväll.


Ikväll ska Catriona ha ett stort house party hemma hos sig, men jag vet inte om jag orkar gå. Jag jobbar ju i info kiosken till 8 ikväll och då lär jag ju vara skapligt trött, känner mig redan jättetrött, och arbetsdagen har inte börjat än. Puh!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0