Höjdpunkter sen jag bloggade sist.

Nu börjar jag på ny kula igen. Ni kanske också har känt så när det gäller bloggande att ibland så händer det så himla, himla mycket att man knappt vet i vilken ände man ska börja, och sen kommer man efter några dagar med sina uppdateringar, och så kan man inte skriva om idag, förrän man har skrivit klart om de andra dagarna och sen bara hopar sig allt och man struntar i det istället. Så blev det iallafall för mig.

Jag hade så fantastiskt mycket att berätta om när jag var i Berlin, men ville inte sitta varje kväll och skriva i bloggen. Jag tog så många fina kort som jag ville visa, och sen åkte jag till Sverige i två veckor och då hände det en massa där också, men det kunde jag ju inte skriva om förrän jag skrivit klart om Berlin... Ja, sen följde mamma med mig till Irland i en vecka och det var jättetrevligt det med.

Och sen efter det har jag målat en massa i ateljén till en utställning som jag ska vara med i i december här i Galway. Och det har jag ju inte heller sagt här i bloggen... och så firade vi Seans pappas retirement med stor fest i Westport, och hans syster Laura var hemma från Afrika och hälsade på för första gången på 1,5 år.

Därför har jag gjort så här att jag har laddat upp bilderna i bilddagboken, för det är ingen idé att ens försöka blogga om allt jag hunnit med sen sist. Så ni får kolla in foggynotion.bilddagboken.se för där finns alla bilderna från de två gångna månaderna.

Och så börjar jag på ny kula här i bloggen helt enkelt.

Detta är iallafall saker jag gjort sen sist:

* Jag var hemma hos Nina två gånger och hälsade på när jag var i Berlin. En kväll och drack te efter att Caia gått och lagt sig och sen sista dagen då vi åt indisk takeaway, pratade musik och lekte med Caia. Världens underbaraste unge, skulle ha kunnat adoptera henne på fläcken och då är jag inte ens en barnperson ;)
Hon ska spela i Dublin 19 nov. mailade hon mig och sa, så då ska jag dit! Caia (och Nina) blev väldigt glada över en teckning som jag gjorde åt henne av en tjej och några djur och de kallar zebran "Zig-zag".



* När jag var i Sverige så firade vi farmors 90 års dag med smörgåstårta, princesstårta och hela släkten på pappas sida. Himla trevlig kväll och kul att träffa den sidan av släkten.


* Jag var hemma hos Emmelie i Linköping och fikade med Sofia, Karin, hennes dotter Cornelia och pojkvän. Kul att se dem, god äppelkaka och kul att prata med Sofia på bussen dit och hem dessutom. Vi ses alldeles för sällan!

Sofia i Emmelies femtiotals hem.

* Fika med Helena i Motala. Himla trevligt att ses och så hann jag med att ge henne Quadrophenia soundtracket med The Who på LP som jag köpt åt henne i Berlin. Hittade nämligen två exemplar av den skivan och Helena älskar Quadrophenia, så det blev hon väldigt glad för.

* Över lag så blev det ett väldigt fikande med många goda äppelpajer och blåbärspajer och goda middagar. Hos grannarna Robban och Mia, hos moster Siv och Jukka, hos mormor, hon moster Gunvor och Stefan... Hann med att träffa många och det var roligt, även om jag saknade Berlin lite grann eftersom jag trivdes så himla bra där.

* Mamma var som sagt inneboende hos oss i en vecka i Galway. Vi åkte på en tur runt Achill Island med Seans föräldrar, jag visade min ateljé, turistbyrån och våra favorithak i Galway. Vi var på akvariet och stadsmuseet. Vi lagade soya färs paj, potatisgratäng, hörde på folkmusik på The Crane bar och träffade Anthony och Sean McFadden på två olika pubar i Westport. Vi hann även med att bli jätteförkylda, smittade av Sean, så den tänkta resan till en av Aran Öarna får bli en annan gång, men mamma var ändå nöjd med sin resa.



*När mamma åkt hem så kom Laura och så var vi i Westport fredagen den 16 okt. och var med på Franks retirement do i The Helm. Han hade jobbat på posten som lantbrevbärare i 42 år så det var riktigt ståhej. Och vi träffade en massa folk vi inte sett på länge och hade himla kul!

Frank fick en afrikansk skjorta av Laura, vi fick oss ett gott skratt när han provade den.


Seans mamma, moster Kathleen, syster Carol och brorsans flickvän Tina.

Kathleen och Laura. yay! så kul att hon kom!!

* Igår fikade vi på Java's med Laura och hennes pojkvän Kendo (lite osäker på om det var så han hette) från Swaziland. Det var första gången han var utanför Afrikas kontinent, så han måste nog ha tyckt att all var ganska så nytt och annorlunda. Han har varit här och hälsat på i några dagar med Laura, men han kom först efter Franks fest så vi hade inte träffat honom innan. Han var trevlig och jobbar för Unicef. Jag hann även med att visa dem min ateljé innan de skulle åka vidare mot Dublin. Imorgon kväll åker de hem till Swaziland igen :/

Idag har jag jobbat lite i ateljén. Har börjat bli så kallt där inne så jag ska gå och se om jag kan gå och köpa mig ett litet elelement imorgon. Bästa Maeve, min ateljégranne och f.d college kompis (hon gick året över mig och vi blev båda Paint student of the year olika år och nu har vi ateljé mitt emot varann, haha). Iallafall, så lånade hon mig sitt element så jag kunde få lite värme i ateljén för det var sånt himla ruskväder idag.

Nu på kvällen lagade jag soya färs paj igen och den blev till och med änny godare än sist!



Kommentarer
Postat av: Ebba

Kul att läsa om hur bra du haft det i Berlin o i Sverige. Vilken otroligt fin teckning du ritade åt barnet :) Lycka till i ateljen, hoppas fingrarna inte stelnar för mycket (antar att elräkningen blir väldigt dyr om man har element på jämt?).

2009-10-28 @ 08:13:17
URL: http://www.ebbalovisa.se
Postat av: Sofia

ja alldeles för sällan Cissi!

2009-11-04 @ 15:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0