En skrattande tiger.

Catriona fyller 27 på lördag och då blir det fest med djungeltema hemma hos henne. Därför var jag och två japanska tjejer som hon just lärt känna hemma hos henne på tisdagkvällen och hjälpte till att förvandla vardagsrummet till en djungel.

Tjejerna studerar engelska här och var väldigt tevliga, men det var lite svårt att göra sig förstådd ibland eftersom de inte förstod allt man sa trots att man pratade sakta. De hade också studerat konst förut, men i Japan och tyckte det var väldigt kul att lära känna oss och hjälpa till att dekorera.

Multitasking: jag målade, åt melon, cornflakes och försökte hålla reda på vilket som var penselvatten och vilket som var te.

Catriona hade tagit med några vita djurmasker från konstnärshandeln där hon jobbar och jag målade den ena. Jag satte till och med dit tänder i papp för att han skulle se farlig ut men den jäkeln skrattade hur man än målade honom!

Herre gud!

Jag infiltrerade honom bland bladen i sann Rousseau anda. Sen skulle jag vara med på bild och upptäckte då att vi hade samma flin...


Henri Rousseau.


Jag gjorde en blå blomma. Annars spenderade jag mesta tiden med att arrangera de kvistar som de andra klippt ut på väggen. Tyckte det var roligare än att klippa.

Så här mycket hann vi med innan klockan blev ett och det var dags att gå hem. Tjejerna skulle komma tillbaka till Catrionas igår kväll också och fortsätta dekorera men jag kunde inte eftersom jag har en serie målningar jag jobbar med i ateljén som inte kan vänta.

Jag har dock lovat att bränna en skiva med djungelmusik till på lördag. Har redan kommit på "I wanna be like you" från Djungelboken, "The Junge Line" med Joni Mitchell, "Jungle" med Electric Light Orchestra och "Jungle Fever" med Stevie Wonder. Kommer bli kanon! Jag ska även måla en till mask och baka någonting. Kommer bli svinbra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0