Burt's Bees och eureka moment

image296

image297

Jag är nöjd med hennafärgningen jag gjorde, det ser mer naturligt ut än vanlig färgning och så är det ju skonsamt för håret också eftersom det är växtpulver. Att jag också använde Burt's Bee's naurliga, kemikaliefria shampo har gjort att mitt hår nu är mjukare och glansigare än det varit på länge, så thumbs up. Enda jobbiga då var väl den motbjudande konsistensen på själva henna-geggan och svårigheten att få bort alla växtpartiklar ur håret efteråt, men det gick.

Var i skolan och hade tutorial med Blaise och pratade med Deirdre. Säga vad man vill om den kvinnan, ibland är man otäckt trött på henne, men hon har kläckt några väldigt bra ideer i sina dar. Har hållit på och krånglat med huruvida jag ska göra en installation med retro tema till vårutställningen eller nöja mig med videon och tavlorna. Jag håller ju på och samlar en massa prylar jag vill använda, samtidigt har lärarna sagt att de tror att sakerna kommer att ta överhanden från konstverken... Då kläckte Deirdre den ultimata idén att jag bygger installationen nu i vår project space (en tom studio man får boka) och så tar jag ett antal väldigt fina medium formats kort på det hela, sen förstorar jag upp dem väldigt stort och hänger på väggarna i det rum där videon visas. Då får jag ju både med grejerna, har samtidigt fokus på videon och så får jag visa mina fotokunskaper, som Deirdre inte tycker att jag dragit nog med nytta av på sistone. I'm gonna go for it!

Kunde inte måtstå att äta en rulle sushi och dagens miso soup på Kappa Ya på vägen hem. Det är ju helt sanslöst gott! När jag bor i Stockholm ska jag leva på sushi, hehe!

Ikväll har jag även lovat Sean att gå till indiska restaurangen vid änden av vår gata. Var länge sen pga min diet, men ska förslka hitta något tomatbaserat som inte är så kaloririkt. Anyway, kanske går ut en sväng till någon bar sen också.

Fick flera komplimanger för min nya jacka, bla av en kille på bussen. Den sticker verkligen ut, på ett bra sätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0