Dille på att sticka och virka

Som jag nämnt i tidigare inlägg så blir jag lätt fanatisk när jag gör någonting, jag spenderar timme efter timme med en viss grej och ger mig inte förrän jag är klar. Så var det idag, igår och dagen innan. Jag har varit helt uppslukad av mina handarbeten.

Igår blev jag klar med första vanten, så nu måste jag upprepa det hela igen och göra vante nummer två, för man har ju ingen vidare glädje av bara en vante. Så här blev det. Egen improviserad design. (Jag vet ändå inte hur man följer mönster så jag improviserar mig fram till det mesta jag gör.)





Jag är rätt nöjd faktiskt. Måste köpa en stoppnål så jag kan fixa till ändtrådarna.

Idag har jag virkat större delen av dagen. Jag improviserade igen (eftersom jag egentligen inte vet mycket om virkning) och gjorde en ängel. Funderar på att ge den till Seans föräldrar i julklapp eftersom jag inte kan komma på mycket annat och har tänkt att ta med en skärbräda från IKEA från Sverige sen som Seans mamma efterfrågade eftersom vi inte har IKEA här ännu, men det blir ju först efter jul.

Jag köpte nät, guldtråd och ståltråd och vred till och broderade ett par vingar. Det tog sin lilla tid, men när jag blir i mitt esse så glömmer jag både tid och rum haha!




Hann med att laga en sen middag bestående av vegetarisk bolognaise, oliver och Simpson's pasta. Vegetarisk bolognaise med soya mince måste vara det godaste i hela världen!

Kommentarer
Postat av: Tina

Men oj så duktig du är på att handarbeta!

2008-12-03 @ 09:19:14
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Emma

vad duktig och pysslig du är!

2008-12-05 @ 15:05:33
URL: http://ohglory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0