En till London resa?

Nu sitter jag har i datasalen o gor ingenting... Enda jag har gjort idag ar att ga till Atlantic Homecare for att kopa en vit grund-farg som min tutor tipsade om, men sa har de inte den! Vet att det finns i en annan fargaffar, men den ligger ca 2 km bort och inte pa nagon busslinje och eftersom jag inte kan kora bil sa kan jag ju inte hamta den heller och det blir pa tok for tungt att bara 10 liter farg! Kompromissade och kopte en annan sorts farg, men vet att den inte ar lika bra...

Sen grundade jag min tavelduk ett lager, at lunch och sa sitter jag har. Eller, jag var i biblioteket en snabbis och kopierade en artikel i en konsttidning on Peter Doig,
 image36

en av mina favoritkonstnarer och de har ett stort retrospective om honom i the Tate i London snart. Laste/sag aven om en stor utstallning som heter From Russia som ar unik pa det satt att de fatt inlanat en massa konstverk fran olika samlare i Ryssland, bla Matisses The Dance

image38
 
och Malevichs Black square. Vill sa garna se dem!

image37

Var tutor Mike Minnis sa att vi eventuellt ska aka pa en ny London resa den 18 februari o bara stanna over natt, sa da vill jag absolut aka i sa fall. Det ar ju sa billigt med Ryanair anda. Iofs var vi ju i London med skolan i november, de flesta akte bara over dagen men jag stannade 2 natter och gick bla pa Karin Mamma Anderssons utstallning i Camden och The Hives konsert i Hammersmith.

Jag gillar verkligen London och kanner till det sa bra vid det har laget :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0