Estrella dillchips och tant med dubbla glasögon!

Nu är jag hemkommen från skolan. Trafiken var hur seg som helst så jag orkade inte vänta på bussen utan gick in till stan via Terryland. Där gick jag till petworld och kollade på kaniner, fåglar, fiskar och stora döda råttor som de sålde som ormmat. Blä!

Gick till en östeuropeisk affär för att se om de hade några svenskheter. De hade svenskt bitsocker, men det behöver ju inte jag eftersom varken jag eller sean tar socker i kaffet. Däremot hittade jag ett gott bröd som är typ som en blandning mellan fralla och limpa som de bakar på ett polskt bageri här i stan och så köpte jag en liten påse Estrella dillchips. Den kostad 1.75 euro så tyckte det var lite dyrt, men det är helt klart godaste chipsen! Mycket godare än Tayto och Walker som de har här.

image23
Kaninerna i Petworld, awwww

Var även i fruktaffären och köpte vindruvor och rödbettor och i en färgaffär där jag frågade om lite onfo om tapetsering på murad vägg etc. Funderar på att göra det till degree showen men det är tydligen väldigt svårt att få bort så kanske ska måla istället... Tog 1,5 timmar att ta sig hem, tar ca en timme att gå den rundan och så stannade jag ju på några ställen. Det var lite jobbigt för det var så himla blåsigt!

I skolan var det kul! Jag höll på och screentryckte hela dagen och så lämnade jag in min Thesis till den lustiga tanten Maire. Inte konstigt att jag inte hittade henne, hennes kontor var flyttat till andra sidan skolan! Hon tjatade om hur hon nästan inte såg att stämpla böckerna för att hon inte hunnit gå till optikern för att få nya kontaktlinser. Hon hade därför på sig dubbla glasögon!!! alltså ett par ovanpå ett annat par, det såg hur kul ut som helst!!

image22

så långt jag kommit på min tavla.

Jag ska gå och träna om en liten stud har jag tänkt, åt en macka nyss så ska vänta till jag smält maten lite, och sen ikväll går en av mina absoluta favoritfilmer The Hours (Timmarna) på TV!! meryl streep, Nicole kidman etc. är med och det handlar om tre kvinnors liv i olika tidsåldrar: Virginia Wolf på tidigt 1900 tal, en hemmafru på 50 talet och en nutida kvinna. Den handlar om sorg, längtan och att inte passa in i den roll man tagit på sig och är så himla bra! Blir tredje gången jag ser den. Många folk tycker inte om den och förstår den inte riktigt men jag älskar den!

image24422398-24

Fasaden till en pub som min förre klasskompis (som nu går print) Ciaran har målat. Han kan typ leva på att göra murals på skolor och andra ställen. Hans nästa projekt är en stor väggmålning i Liverpool...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0