Morrhår och ärtor

Det var så kul att träffa Helena och Sofia på jullovet!!! De enda kompisarna som jag verkligen känner att jag har jättemycket gemensamt med. Vi har liknande musiksmak, gillar lite annorlunda men ändå snygga kläder, är intresserade av design, jag och Sofia spelar båda musik och Helena och jag har så mycket att prata om eftersom hon också bott utomlands (i england), vi gillar mycket samma musik, t ex Pink Floyd, Madrugada, Nick Drake, Syd Barrett etc och hon har introducerat mig till en massa bra band. Synd att man bara träffar dem ett par gånger om året :((

Sen så har ju jag o Helena vuxit upp i samma stad så våra föräldrar känner varandra lite, hennes pappa är aktiv i min brorsas fotbollslag o pappa känner många av hennes släktingar och både Helena och Sofia har jag ju gått i samma klass med på gymnasiet så vi har många upplevelser tillsammans och kan prata om folk från förr och olika händelser, vilket är roligt. Sofia är ju så snäll så henne kan man ju inte annat än tycka om och det är roligt att hon är så intresserad av att veta hur jag har det här och vad jag gör i skolan (en av de få). Och Helena är så gullig som bryr sig och gjorde en så fin julklapp till mig :)

Nu har jag suttit här och knåpat i flera timmar och fixat layouten till bloggen m.m vet inte om jag törs äta något eller ej, har börjat få tillbaka apriten men är ju ändå inte frisk... borde skriva på min uppsats men det får nog vara idag, tror jag ska kolla på film istället. Har funderat på Morrhår och ärtor, det är en gammal Gösta Ekman komedi och en av mina favoritkomedier, men har ju sett den för bara några månader sen...



Gav mamma o pappa Picassos öventyr i julklapp, så himla bra, komedi var bättre förr! Annars är mina favoritkomedier de första två sällskapsresan filmerna, Jönssonligan (fast det ska vara med Gösta Ekman). Jag o Johnny (brorsan) citerar alltid olika grejer ur de filmerna och brukar sätta på dem ibland när jag är hemma för nostalgins skull, men ingen annan tycks gilla dem... :P Sen älskar jag såklart Fawlty Towers och Seans brorsa har fått mig att älska Only Fools and Horses.

Gillar Morrhår och ärtor för det är så mysig stämning i sommar-Stockholm... ja, den får det nog bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0