Förnya kontraktet eller inte är frågan...

Vi fick brev från Galway Property management idag. Hyran går från nästa månad upp till 775 euro i månaden, som om inte 750 var dyrt nog för en etta med grön heltäckningsmatta och flagnad färg i badrummet ;) Jooo, säger då det, "rip off republic" stämmer bra det.

De vill även att vi ska förnya kontraktet med ett år till, viket måste göras inom en vecka. Jag ska se om jag kan gå och prata med dem imorgon, för jag har då inte tänkt att stanna här i ett helt år till! några månader högst, men jag ska fråga vad som händer om man skriver på och upptäcker att man måste flytta innan tiden gått ut, om man förlorar depositen då. Depositen är ju vad jag vet en hel månadshyra, så det är ju en del! Samtidigt har jag ingen lust att flytta just nu precis, för så långt komna är ju inte planerna. Eller rättare sagt; där finns inga planer, bara ideer och en smått uppgiven känsla. Jag vill ju flytta till Stockholm, men det kommer ju inte att gå att hitta jobb och lägenhet där så särskilt lätt, och jag skulle föredra någonting bättre än att jobba i restaurang etc, vill helst jobba på galleri, någon museum/konstgrej, turism etc. För jag har ju en examen från konsthögskola och erfarenhet av turism...

Men www.ams.se tycks ju aldrig ge något, trots att jag kollar varje vecka, och så skulle jag ju vilja göra residency någonstans, men det har jag ju inte ens ansökt till än, och så säger Sean att han vägrar jobba kvar i Penneys mycket längre och om han blir arbetslös eller börjar studera, som han pratat om, så kommer vi ju inte ha nog med pengar till hyran...
SUCK säger jag bara!

Nä, men vi får gå dit imorgon och prata med dem...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0