Världens mest meningslösa_fina_innesittar-dag

Idag har jag fått betalt för att sitta och lösa sudoku på Correns hemsida, läsa Irish Times söndagsbilaga och snacka skit. Sen tog jag väl ett par telefonsamtal också, men inte en enda bokning gjorde vi i call centret på hela dagen! Var ju iofs nere vid infon från 9 till 12.15, men det var lugnt där också så jag satt och kollade upp info on försäkringskassan, arbetslöshetsersättning etc i Irland och Sverige så att man vet lite, både för min och Seans skull.

Får ju inte "privatsurfa" på jobbet, så facebook, hotmail m.m är ju blockerat, men att läsa Motala Tidning, Corren, kolla upp konstsidor, lösa sudoku, kolla upp arbetsförmedlingens hemsida m.m borde man ju få, för det är ju nyttiga grejer :D

Nu skiner solen och på vägen hem såg jag att det är nåt litet utomhusdisco vid hörnet av marknade, för alla hippiefolk höll på och dansade där, såg trevligt ut! Ikväll är Macnas paraden genom stan, så Aileen har sagt till alla att ses vid Mc Swiggans i Woodquay för att kolla på paraden och ta ett par öl. Kommer inte bli mycket drickande för mig för jag jobbar 8.45 imorgon... blää!! Var flera på jobbet som var ordentligt bakis idag, både Mary och Anne-Marie spydde på toan! Usch nej, så dum att jag dricker så mycket innan jag ska jobba tidigt ska inte jag vara.

Vi var ju på WALL.E igår kväll på bio istället. Träffade på min jobbarkompis Donal och hans kompis där också. Filmen var jättebra, men allra bäst var början, när han är ensam på jorden och utforskar en massa människoprylar etc, sen när de är ute i rymden så blir det lite sämre, men enligt den filmen kommer alla människor att vara feta som geleklumpar och åka runt på små flygande stolar eftersom de inte klarar att röra sig längre och bara äta snabbmat. Fy, var som om det var riktat speciellt till amerikanerna ;)


En sån här installation finns i the Arts festival box office, de uppblåsta gubbarna rör sig när luften pumpas in i dem.
Är så avundsjuk på alla som kan ha ledigt och roligt, jag jobbar JÄMT känns det som, är inte ledig förrän nästa lördag/söndag.... suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0