Vykort från Vänersborg

Ett vykort fanns i brevlådan idag när jag kom hem från jobbet. Det var från mamma och Johnny (brorsan) som varit på en två dagars campingtur runt Vänern. De brukar alltid åka på någon liten tur till ett par städer de inte varit i förut varje sommar. Jag brukade också vara med förr, då var vi bland annat i Karlsborg, Lidköping, Gullspång och Karlstad, men det var åratal sedan ;)

Jobbet var rätt stressigt idag, iallafall jämfört med igår, och vi hade rätt mycket att göra i call centret där ett tag eftersom vi bara var två personer. Hade några knäppa spanjorer som trodde att de kunde se hela västra irland på en dag typ, bo i Galway, åka ut i The Connemara, sen åka till Aran öarna i 45 minuter, sen fräsa ner till Cliffs of Moher etc. Sen ville de bo i Clifden istället och sen åka hela vägen ner till Doolin vid Cliffs of moher för att ta morgonfärjan till aranöarna därifrån istället, tar ju bara en 3 timmars bilresa sådär ;D Lugna ner er liiite va?!


Paraden igår var jättebra, vi kollade på den från Eglington street, mitt emot Eddie Rocket's. Höll först på att inte bli någon parad, för jag och Sean började diskutera om huruvida det var smart av honom att säga upp sig från jobbet för att han inte trivs eftersom man inte kan få arbetslöshetsersättning på 9 veckor minst om man säger upp sig självmant, och då slösar han ju typ alla sina besparingar under tiden och så blev vi lite sura, så jag hade ingen lust att gå på nån parad först och vi blev försenade rätt rejält, men sen gick vi iallafall och det var tur att vi inte kom förrän 22.50, för det var ju vid slutet av paraden vi stod, så det tog ändå ett tag innan den kom dit.

Hittade inte jobbarkompisarna, de var visst nere vid Woodquay för att kolla på fyrverkerierna istället för McSwiggans dit vi gick, så jag drack en whiskey där och Sean en öl och sen gick vi hem, var inte i feststämning ändå. Vi såg fyrverkerierna på vägen hem, så stannade på bron och kollade, hade glömt bort dem, annars hade vi ju kunnat gå till woodquay, men hade inegn lust att gå tillbaka igen och fyrverkerier har man ju sett förr.

Stackars Brid på jobbet, hon var instängd i en hiss i över en halvtimme tillsammans med 8 (!) andra personer så de missade nästan hela paraden. Alla började typ bråka, blev hysteriska etc, det skulle jag också bli, fast som sardiner i en låda!!! blä! De ringde brandkåren för att få hjälp, för alla andra var ju på paraden, och eftersom paraden gick förbi brandstationen så var de tvungna att dela upp paraden i två delar och leda upp den olika gator så att brandbilen kunde komma ut för att hjälpa dem! Brid såg lite medtagen ut idag också...

Ikväll ska jag ringa mamma, för jag har inte pratat med henne sen förra torsdagen och jag vill höra hur deras semester gick ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0