Westport ikväll då!

Jag jobbar min sista dag av min långa stretch och sen är jag ledig i tre (nästan 4) dagar. Sean åkte till Westport med 12.00 bussen, jag jobbar till 6 så ska ta kvart över 6 bussen dit. Sen ska vi till indiska restaurangen vid floden och äta middag med Sean McFadden och Anthony. Ska bli kul för jag har varken varit i Westport eller sett dem på ett bra tag.

Sen ska vi tillbaka till Galway antingen söndag kväll eller måndag morgon, beror på om vi hittar på något kul eller ej. Sen ska jag gå och få tag i ett exemplar av Galway voice och se hur bilden på mig i Emily's designade hattar blev :D Sen tisdag morgon tar jag 7.10 tåget till Galway och köper konstmaterial i KM Evans och går sedan på vernissagen av min och Nicky Larkins utställning i Crow gallery i Temple bar.

Natten sover jag på Ashfield house hostel, bara 130 kr i en 6 bed dorm, och sen tar jag 9 tåget till galway och så börjar jag jobba klockan 12.15 på onsdag, så förhoppningsvis är inte tåget försenat eftersom det är beräknat att anlända 12.00 ;)

Så ser alltså mina lediga dagar ut :D

Träffade några svenska turister igår, bokade rum ått två par från Eskilstuna och Nyköping och pratade med några ungdomar om bussbiljetter också. De blev förvånade när de märkte att jag var svensk :)

Ian, en av mina jobbarkompisar har just fått jobb i Dublin på en skola där han ska undervisa i Spanska och Franska, så han slutar snart :( Men jäklar vilket bra jobb, skolan ligger precis vid St Stephen's green i centrum, lönen är 8000kr i veckan (normal lön som vi får är typ 4000kr) och han kommer att ha råd att bo ganska bra också.

Sade till de andra att jag håller på och söker jobb i Sverige, "Va, ska du flytta, redan?" var svaret, men jag vet ju inte än. Både vill och inte vill. Jag kommer sakna livet här som en galning, men samtidigt känns det som att det är dags att komma hem när jag slutar i turistbyrån för det enda jobb jag kan få här i Galway är typ i affär eller som servitris och om jag erbjuds jobb på ett galleri i Sverige så väljer jag det.

Var just i stan och köpte sushi och bröd på marknaden. Det är extremt mycket folk och en massa folk som demonstrerar mot Israel och anti abortfolk som har massa plakat med otäcka fosterbilder. Hatar de idioterna, de dyker alltid upp på sommaren med sin äckliga skräckpropaganda, men polisen var där och pratade med dem såg jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0