Killing time (och nya målningar)

Nu sitter jag i skolan och forsoker doda lite tid i vantan pa en forelasning med den utstallningsansvariga pa IMMA (Irish Museum of Modern art). Ska bli intressant, men vi har ju assessments idag, sa gor absolut ingenting...

Igar malade jag tre sma bilder, for jag tyckte inte att jag hade gjort allt jag tankt till vara assessments. Mamma ringde pa kvallen, sa vi pratade i ett par timmar. Var ett trevligt avbrott, men sen satt jag till halv 2 och malade... Blev ratt nojd, sa det var vart det.

Akte in till skolan lite tidigare sa att jag kunde satta upp bilderna pa vaggen i studion och skriva ut mitt statement. Hade inga sticky pads utan satte en massa frystejp, sa jag ar lite nervos att de ska ramla ner nar som helst...

Sen fikade vi och Lorraine och Debbie som var i Rom forra veckan med Art History gruppen berattade om sin resa m.m Vem som helst fick anmala sig, men mest ar det for forsta ars eleverna. Har dock aldrig akt pa deras organiserade resor for konsthistorie lararna foljer med och undervisar m.m och man maste betala deras lon etc. sa fast det bara ar 4 dagar pa ganska daligt hotell sa kostar det nastan 5000 kr, nej, da aker jag hellre sjalv!

 Har aldrig varit i Italien sa fragade de andra vart jag skulle aka: Rom, Florens eller Venedig? Lorraine tyckte Rom, hon sa att hon alskade det. Geraldine sa Venedig for det ar sa romaniskt och Sarah sa Florence for att det ar sa fullt med konstverk och lugnare an Rom, sen sa hon att hon tyckte att granderna i Venedig ar for klaustrofobiska. Sa dar blev jag ju inte klokare direkt!!!

image155

image156

image157

1. Alby
2. Masmo
3. Rinkeby
17.5 x 17.5 cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0