Wild Child vintage i Dublin

www.wildchildoriginals.com

Om man är i Dublin och är intresserad av vintage så ska man absolut besöka Wild Child Originals på Sout Great George's street. (Mitt emot ingången till George's arcade). Förr var det en vintage klädaffär med några få möbler. Där köpte jag bland annat min studentklänning, en ljusblå, ärmlös 70 tals klänning med gula knappar och små vita blommor.

Sen ett par år tillbaka har de dock utvidgat så nu har de enbart möbler i den ursprungliga affären och sen har de öppnat en ny butik i Temple Bar med enbart kläder. Där köpte jag en 60-tals cocktail klänning i våras.
image222

De har alltså en hel den snygga grejer. Enda dåliga är att vintage möbler är så ovanliga i Irland eftersom de var så fattiga på den tiden att i stort sett allt de säljer har importerats och priserna är skyhöga, men så är det ju kända märkenoch designers också som t ex McIntosh, Eero Saarinen, Verner Panton etc. Kolla in hemsidan så förstår ni. Eller vad sägs om detta:

image216
Teak sideboard, 995 euro (9 365 kr)

image217
Rectangular shag pile rug 495 euro (4 657 kr)

image218
Verner Panton stolar 595 euro each (5 599 kr styck)

image219
Eero Saarinen Tulip chairs 595 euro each(5 599 kr styck)

image221
Tulip based formica top table by Eero Saarinen. Made by Knoll International. 1295 euro (12 187 kr)

En av de coolaste stolar som någonsin gjorts:
image220
Vintage Orange fibreglass rocking chair by Charles and Ray Eames, 895 euro (8 424 kr)

Jag går iallafall alltid dit när jag är i stan för att drömma mig bort och checka ut några av mina favorit designs in real-life.

P.s De har tapeter också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0