Claremorris proposal och router

Nu är jag hemma och har just ätiti mina obligatoriska cornflakes med rismjölk ;)

Jag var i skolan under dagen och skrev på ett proposal till The Claremorris Open Exhibition. En samlingsutställning som jag blev utvald till förra året och vann pris, 10 000kr. Bara för att man vann förra året så säger det dock inte att man kommer med i år, för varje år har de en ny curator, så alla har ju olika smak. Årets curator jobbar vid Tate Britain, så det är ju alltid bra om hon får se ens verk i allafall.

Jag slog in mina tavlor i bubbelplast och inspekterade ateljeerna jag ska flytta in i till utställningen. Några har redan börjat måla och fixa iordning sina, men de som har mina har inte tömt dem helt än så får vänta tills imorgon. Gör dock inte så mycket, för vi har ju 2 veckor på oss att måla och tapetsera så det ska nog gå.

Sen gick jag till PC world och köpte en router för 99 euro. Den är 300 mb/s, så jag antar att det är bra. Var iallafall snabbaste de hade och den var nedsatt till 99 från 149 euro. De som var 59mb/s kostade 80 euro, så då gjorde jag nog en bra affär tror jag. Letade även efter en connector grej så man kan koppla Seans bildskärm till min mac, men då måste jag visst gå till ett Mac ställe som heter Galmac i Liosban industrial estate istället...

Sen handlade jag lite svenskt polarbröd, tomato relish, klementiner och påfyllning på cornflakes och soya fronten, finns inget värre än att vakna på morgonen och inte kunna äta sina cornflakes för att någon av komponenterna är slut. haha, jag är lite beroende...

Nu ska jag se om jag får igång routern :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0