Jag fick 500 vykort levererade imorse.

I morse, precis efter 10 när jag höll på att fixa iordning mig så ringde det en kort signal på ringklockan. Ibland är det dock folk som trycker på fel knapp vid porten och jag väntade ju inte besök så jag brydde mig inte om det. Sen knackade det tyst på dörren, så tyst att jag trodde att det nog var grannens dörr någon knackade på. Sen ringde min telefon och jag hörde knappt något för mottagingen var kass, men lyckades fatta att det var budet som skulle leverera mina vykort som jag beställt till utställningen, så jag öppnade dörren och där var han i trappen. Han hade inte vågat knacka ordentligt för det fanns inga nummer på dörrarna sa han. Tur att jag var hemma för jag var tvungen att skriva signatur.

Jag fick specialerbjudande när jag beställde så jag fick 500 vykort till priset av 100, en gratis stämpel, t-shirt, notepad, sticky pads och kalender, allt med mitt namn och målning på. Man fick en av varje av dessa som promotion. Det var bra tycker jag :)

Jag är väldigt nöjd med korten, de är bra kvalitet och färgerna återgavs bra.

image424



Vår Head of department var i vår studio tillsammans med vår tutor Michael när vi kom upp från en fikarast runt 4. Hon ska skriva i utställningskatalogen, så hon ville bekanta sig med våra verk. Hon sade: "I was here admiring your work, it's very distinctive". Hon gillade även Sarahs glasetsningar en hel del och verkade väldigt positiv, så det är kul!

Jag hämtade Deirdres film i Salthill imorse och den var helt tom, hade inte blivit någonting alls på rullen. Nu hoppas jag att det bara är hon som är klantig och inte kameran det är fel på, för jag tog ju tre rullar med hennes Mamiya kamera igår. Ska bli spännande att se imorgon. Skulle vara så gött om jag får skitfina bilder och hennes bara blir skräp för hon är ju tutor och jag kan mer om fotografi än henne ;D Jag gick ner till deras kontor för att ge tillbaka 7 euro för framkallningen kostade bara 3 euro efterosm det inte blev några kort (hon had egett mig 10 euro). Hon var inte där, men det var Blaise och Michael och de hade himla kul åt att hennes film inte blev nåt o sa att hon säkert satt i rullen fel etc. Hon kommer inte bli glad när hon upptäcker att de vet om det haha!

Gick in till hälsokostaffären på vägen hem och köpte 2 paket cornflakes och rismjölk, men så hade de ingen naturell soya yoghurt kvar, och inte i andra butiken heller... Jag är seriöst beroende av mina cornflakes med rismjölk, soyayoghurt, flax frön och goji bär mixat. Gör det värt att stiga upp på morgonen!

Nä, nu ska jag nog koka mina majskolvar, har inte lagat mat knappt alls på sistone. Nu började det visst spöregna och åska! Sean kom hem i ett par minuter för att säga hej innan han ska på sin datakurs nu klockan 7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0