Flowers in December

Idag har jag varit duktig. Först grundade jag min sträckta linneduk med glue size (så att oljefärgen inte äter upp duken trots att man inte grundar ordentligt med färg). Sen grundade jag mina andra två mindre tavlor och sist men inte minst sträckte jag duk över min 120x120 cm ram jag byggde igår. Grundade även den första lagret och sen var jag vrålhungrig för klockan var tjugo i tre, så då gick jag till An Tobar Nua cafét på vår gata och åt omelett, toast, beans och hash brown (hash brown är typ som en trekantig potatisbulle för den som inte vet).






Sen gick jag en sväng till Sea road och kollade i mina second hand affärer. Köpte ett par äpplen i greengrocern och sen hittade jag Mazzy Star - Among my swan i Bell Book and candle (skiv och bokaffären vid The Crane bar). Lyssnar på den just nu och de är ju så bra!! Sångaren och låtskrivaren heter Hope Sandoval och jag har en av hennes/deras förra skivor (She hangs brightly). Har fått en ny favoritlåt: Flowers in December. Lyssna in den här:




Fy fan vad bra!! Lyssna, lyssna, lyssna!!! Undrar om de håller på än? Skivorna jag har är från 1990 och 1996... 90-talet hade så mycket bra musik som håller än: Radiohead, Mazzy Star, Stina Nordenstam, Ani DiFranco, The Cardigans, Jeff Buckley, Jewel, Katell Keineg, Oasis, Tori Amos.... ja listan kan göras låååång!

(---)
Oj, hörde nyss en lätt knack på dörren och sen hur någon började prova olika nycklar i låset. Fan, Sean är ju på jobbet tänkte jag. Öppnade dörren och en gubbe i jobbarkläder stod utanför. "Is this number 17??" "No, it's that one beside us, we're number 18" sa jag och han ursäktade sig. Finns ju varken namn eller nummer på våra lägenhetsdörrar (som för övrigt är som vanliga, tunna rumsdörrar som allt hörs igenom), är inte så lätt att vara hantverkare här inte!

Nu ska jag nog gå en liten kort promenad innan det blir helt mörkt, för jag har inte rört på mig så mycket idag.


Kommentarer
Postat av: Tina - art & clothes

Saknar dom trekantiga potatisgrejerna!

2008-11-12 @ 20:27:35
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Tina - art & clothes

Va skoj, jag hade ungefär samma upplevelse första dagen på hotellets frukostrestaurang, en man frågade after hash browns, jag var för korkad (eller feg) för att fråga vad han menade och tog för givet att jag hört fel och att han sa muschrooms. Funderar fortfarande på hur han tänkte när han fick ett ordenligt lass med champinjoner istället för potatisar=)

2008-11-12 @ 21:56:09
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tack så mycket! Jag visste inte att man kunde ha en spelare som inte startade av sig själv, det är ju himla lämpligt!



Men åh, jag har suttit och kollat runt på din hemsida ett tag nu och himmel och pannkaka vad jag älskar din konst! Jag vill ha allt på mina väggar! Jag har alltid tyckt om motiv med såna där moderna hus som inte riktigt anses som varken vackra eller snygga, och åh, renaste himlen vad fint du har skildrat dem! Helt fantastiskt, jag är alldeles hänförd.

2008-11-13 @ 13:17:54
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0