Till Westport i ett par dagar

Nu ska vi snart ta bussen till Westport, ska dit i ett par dagar är det tänkt. Men först måste jag till musikaffären och köpa en pedal till Franks (Seans pappas) akustiska gitarr som han ringde om igår. Jag har haft hans ena gitarr på lån i ett år nu och aldrig kommit mig för att stränga om den, och nu finns inga mer ursäkter för bassträngarna låter helt döda. Ska passa på och fråga honom vilka strängar som passar bäst till just den gitarren, det finns ju så många och han borde ju ha luskat ut vilka som låter bäst. Ska nog iallfall hitta några med medium gauge, för jag vill inte att de ska vara för hårda att spela.

Sean var just schysst och diskade all disken. Vi kom just fram till att han är mer huslig än jag för det är nästan alltid han som diskar och tvättar kläder (för att han har mer smutsiga kläder än jag och sen brukar han slänga med mina). Och det är ofta han som kommer sig för att dammsuga också. Vilken dålig housewife jag är, skämms på mig! Men som jag sa "Doing the dishes doesn't agree with" "But then you have to to the hoovering!" "Hmmm hoovering doesn't quite agree with me either..." Förresten så tänker jag inte dammsuga förrän jag har målat klart för nu står det färgburkar överallt och plastskynket jag lägger ut hade torkad vit färg på det så nu ligger det små vita färgflagor överallt.

Näää nää, ska väl klä mig så att jag kan gå till Modern Music och fixa den där pedalen nu då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0