De är inte kloka de där svenskarna (men jag gillar't)

Min jobbiga förkylning gjorde att jag sov ända till klockan 2, vilket fick mig att känna att jag slösat bort större delen av dagen. Det spöregnade ute och jag drog mig för att gå ut och plocka kvistar till påskris. Att hitta nån björk kan man glömma det finns bara några enstaka i det här landet, men förra året bröt jag lite sly vid kanalen i närheten.

När det upphörde regna så vågade jag mig ut, men då upptäckte jag att den sly, som visst var al och lind och såna träd, hade slått ut med stora löv, och då passade det ju inte som påskris, så jag fick plocka några döda kvistar på marken istället, men det gick det med. Brukar inte sätta dem i vatten ändå eftersom så många är allergiska mot pollen. Sen när jag bar hem det så kändes det som att alla stirrade på mig. "Jaha, där går en sån där utlänning med konstiga traditioner" ungefär haha!

Sen fortsatte jag att måla ägg, och gjorde de tre Stig Lindberg äggen som finns i förra inlägget. Så här fint blev det:

Skapande verksamhet

Jag är rätt nöjd med mitt ris, trots att det inte är björkris



Jag är stolt över att inte ha rört en endaste godis ur mitt påskägg ännu. Det är bara öppnat för att jag skulle ta kort.


Och så fanns det ett stort paket i brevlådan från mamma och pappa. Det är min födelsedagspresent, fast jag fyller ju inte förrän på tisdag. Eftersom det även innehåller en påskhälsning så ska jag vänta med att öppna det tills imorgon eller på lördag, vilket jag nu känner för. Synd bara att mamma lade i en påse Zoo och en påse Brio godis i paketet, och sen kom hon på att jag inte äter det eftersom jag inte äter gelatin sen ett år tillbaka, (hon berättade det när vi pratade i telefon i förrgår), men då får Sean lite att äta iallafall, han som älskar zoo!

Förkylningen är på bättringsvägen iallafall som tur är, även om jag fortfarande är alldeles hes när jag pratar. Snart kommer Sean hem från Westport. Undrar om han vill ta sig an jättedisken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0