Bäst klädda konstnär, tydligen!

I tisdags hade jag lite flyt kan jag säga. Först gick jag en promenad i solen och kollade i Simon Shopen (min välgörenhetsaffär). Där hade de fått in en retro plastren med plysch-yta, en större modell av den jag hittade där 2007 och hade med i mitt degreeproject. Jag slog självklart till för 2 euro. Jag samlar ju lite halvt på vintage renar, snälla robotar och kaniner. Jag lyckades också hitta ett par jeans för bara 5 euro på scond hand som passade mig perfekt och sen köpte jag färg och färgade dem svarta. Där sparade jag en hel del pengar mot att köpa nya.



Jag kämpade även med att tillverka ett ljus till mormor i julklapp under måndagen och tisdagen. Jag formade en blomma av stearin och smälte dit på ljuset och målade dit rosetten med stearin. Jag är faktiskt riktigt nöjd! Hoppas mormor blir glad!


Sen har jag slått in paket och fixat lite andra grejer och så igår kväll var jag på ett föredrag i Galway Arts Centre arrangerat av Aoife som är curator för Docks discourse projektet. De pratade om Galway, utvecklig, identitet, historia om hamnen etc. Det var intressant, förutom en lustig satkärring som började tjafsa på slutet och börja skälla om att stan inte kan utvecklas om man inte avsätter alla stans politiker först som för en Stalinistdiktatur eller vad hon nu sa, och gick knappt att få tyst på. Haha, gud vilken människa!

Sen gick vi iallafall till Bar no. 8 där det anordnades ett Artists' Christmas Party. förra året missade jag det eftersom det ägde rum efter att jag åkt till Sverige. Hade en mycket trevlig kväll och pratade med en massa trevliga människor. Maeve, Laura, Aoife, Ben, Jennifer, Lisa och en massa andra konstfolk som jag lärt känna det senaste året.

En hel del rödvin blev det också kan tilläggas. Sen delade de ut priser till några av de som var där. Och tänk, jag vann bäst klädda person och fick med mig en flaska champagne hem! Haha, det var himla kul måste jag säga!


Med min vinstmedalj.
En flaska Brut sitter ju heller inte fel!

Nu idag har jag varit och hämtat ut en kollage bild som min pappa ska få i julklapp. Istället för att klippa och klistra korten så gjorde jag kollaget i Photoshop och fick det sen utskrivet på fotopapper i A3 format.

Sen ikväll ska jag och Sean ha myskväll för det blir sista kvällen vi kan hitta på nåt innan jag åker eftersom jag ska till Catriona på julfest imorgon kväll. Vi ska till Wa Café och äta japansk mat och sen hyra en film är tanken.
Måste städa upp i köket innan dess dock, håller nämligen på med ett ljus till farmor som jag måste få klart så jag kan städa bort röran på köksbordet så det blir julfint igen!

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Sötaste söt renar! Men oj vilken stearinkonstnär du är!

2009-12-19 @ 10:56:40
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Hoppas ni får en riktigt fin och gnistrande jul med massa god mat och roliga paket. Firar ni på Irland i år?

2009-12-24 @ 13:05:22
URL: http://artbytina.blogg.se/
Postat av: Sofie Marklund

Hej! Måste bara skriva vilken härlig blogg du har, och gud vad duktig du är på att måla :) gillar verkligen dina tavlor!!!



Det är såhär att jag googlade på konstskolor på Irland, då jag har börjat att fundera på att kanske söka konstskola utomlands. Platser som jag helst vill åka till är England och Irland, så jag tänkte att "va fan, lika bra att kolla upp". Jag går på folkhögskola i Värmland nu, och ska söka vidare nu i år, eller nästa år, och skulle vilja veta lite om hur det är att gå konstskola i Irland, tex. :)



Vilka kurser läser/läste du, hur länge, vad får ni göra, hur bor du, hur mycket kostar det att studera, vad heter din skola osv? :) Skulle vara jättekul att få veta lite!



Vill du inte skriva här, eller på min blogg så får du jättegärna maila mig på [email protected]!



Ha det så bra!

MVH Sofie Marklund

2010-01-04 @ 13:05:32
URL: http://komigensofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0