New York utställning och grejer

Idag hade jag ateljémöte med Maeve, curatorn för Galway Arts Centre. Vi diskuterade om projektet och grupputställningen som jag ska medverka i i vår. Först ska den till ett galleri i en stad i New York county i mars och sen ska den visas i något större form i Galway Arts Centre i maj/juni. Ska jobba med en videogrej till New York showen när jag åker hem över jul, så just nu funderar jag mest på olika idéer.

The US! Fan vad jag skulle vilja åka med, men jag har inte råd. Men måste jäklar i mig få till nåt bra nu när min konst ska ändå till upstate New York!

Igår kväll kladdade jag lite i stort format på väggen. Köpte en rulle billigt papper och funderade lite på olika idéer och valde ut gamla foton jag hittade på loppisar i Berlin som jag gillade etc.

Ideas book

Det där blir soptunnan sen, men det är lite kul att använda stora penslar igen efter allt plottrigt målande till "10x10" utställningen på sistone!

Sen åt jag soppa till lunch på Java's och läste Galway Advertiser. Det är en artikel om vår utställning i veckans tidning, fast ingen bild på mina grejer, bara en bild på en tjejs tavla. Anna, curatorn har iallafall lyckats bra med publiciteten, vi fick även en mention i entertainment listing sidorna i Hot Press, ett irländskt musikmagasin såg jag.

Sen hittade jag en perfekt julklapp till mig. Lyckas bara hitta grejer som jag själv vill ha när jag julklappsshoppar, haha! En väska från Skunk Funk som är så mig. Det får bli Seans present till mig, jag lade undan den först och gick och frågade Sean på jobbet om han kunde tänka sig att ge mig den, och det kunde han, så jag slog till!


Orange är ju min favoritfärg! Men nu får väl Sean ta och slå in den så jag inte kan använda den förrän närmare jul!

Blev även så himla glad för det har äntligen öppnat en ordentlig vintage shop i stan med snygga grejer! Skittrevlig tjej som driver den också. Upptäckte den idag så jag köpte en silverglittrig knytblus. Kort kommer eventuellt senare. Annars har jag alltid fått åka till Dublin för sånt. Kan bli farligt för min plånbok!

Bokade förresten flyget till Sverige över jul igår. Åker den 19 december och kommer tillbaka hit den 7 januari. Hoppas det blir snö den här gången, det var ju inte så katigt förra julen, iallafall inte i Östergötland!

Pratade med Jim som är ansvarig för våra ateljéer om uppdatering av ateljékollektivets hemsida m.m så jag fixade min bit idag med några bilder, statement etc. Bra att få det gjort. Vi pratade även om Docks projektet vi höll på med i våras/somras och hur vi ska ta det vidare och det kommer bli en utställning i juni i 126 galleriet i Galway med Dock Discourse konstnärerna. Så nu har jag iallafall min vår utstakad på konstfronten: Maeve's utställning i upstate NY i Mars, Galway Arts centre i maj/juni och 126 i juni. Yay!

Nu på kvällen var jag på vernissage i arts centret och 126. Det är bra när de lägger vernissagerna på samma dag, när man ändå masat sig ut, för då slår man två flugor i en smäll! haha! Men Arts Centret ligger ju precis över gatan, så det är ju inte svårt att ta sig till! Utställningarna var bra så det var kul! Och jag fick lite lyckönskningar inför vår vernissage i White Room Gallery imorgon. Ska bli så kul!!

Förresten så träffade jag på Anna, curatorn, och hon berättade att en av mina tavlor redan sålt idag när några folk var på preview, så det var kul!

Gold Day - såld!
Det stämde dessutom att min contribution till Galway Arts Centre fundraisern förra fredagen hade sålts, Maeve mailade mig och sa det i måndags.
Bilden jag hade med i fundraisern:.
(fotot togs med blixt, så färgerna är väl inte helt rätt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0