Vernissage i White Room Gallery

Vernissagen gick över förväntan i fredags! Det kom massor med folk och jag sålde fyra tavlor till, så fem sålda sammanlagt. Träffade på en massa trevligt folk jag inte sett på ett tag och fick många positiva kommentarer om min konst. Det var ju 10 konstnärer sammanlagt som visade 10 tavlor var och alla sålde rätt bra, så de sålde runt hälften av alla tavlor på vernissagedagen, vilket var kul!

Sean kom med lite på hörnet (till vänster)



Jag sålde den längst till höger i mittenraden till Austin, min f.d multimedia tutor i college. Han var även grundare av 126 galleriet i stan och väldigt trevlig, så det var kul!

Anna, curatorn och killen som äger galleriet tillsammans med sin pappa pratade med mig och sa att de gillade mina grejer så mycket att jag härmed har en stående inbjudan om soloutställning hos dem, när jag själv känner att jag har något jag vill visa. Så det var himla roligt!

Har även luskat reda på lite mer info om galleriet i New York county som vår grupputställning som Maeve curerar ska visas i. Det heter The Red House och ligger i Syracuse, NY.

Igår gjorde jag inte så mycket. Vädret var skit så jag spenderade större delen av tiden med att uppdatera min hemsida med alla de nya tavlorna och slappa lite i allmänhet. Gick till Java's och fikade lagom när Sean slutade jobbet vid 5. Det var så mysigt där med julpynt och röda lampor.

Om ni vill kolla in alla tavlorna på hemsidan så följ den här länken och klicka på "Ever After". Jag har även lagt upp bilderna från vernissagen där och skrivit ett nytt blogginlägg.

Vår kyl och frys har just gått sönder. Snacka om irriterande! Vi har bara ett litet frysfack, och luckan är lite trasig så den frostar alltid igen. Nu i fredags så var det så mycket is att den knappt gick att stänga, så Sean hackade bort lite runt luckan. När han hackade så måste han ha förstört något, eller kanske skakat på frysen som den inte tålde, för sen smälte all kvarvarande is i kylfacket medan den lät konstant, och nu i morse upptäckte vi att även kyldelen är varm, så den kyler inget, bara surrar. Så vi var tvugna att stänga av den och jag gissar på att den dragit sin sista suck! Typiskt nog är det ju helg, så får vänta tills imorgon med att kontakta Property Management personerna...

Hade funderat på att baka lussebullar, men det får vänta nu när vi inte har någon frys, för annars kan jag ju inte frysa bullarna.



Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Jättegrattis till fem sålda tavlor - det var inte illa för att vara en samlingsutställning. Attans så roligt!

2009-12-07 @ 16:23:14
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Felicia

Vad roligt att du gillar det!



Kul med vernissage, jag har aldrig varit på det faktiskt. Men min pojkvänns pappa målar, så jag hoppas jag får gå på det någon gång i framtiden!

2009-12-07 @ 23:38:21
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0