Fram och tillbaka i solen

Hade det himla trevligt hemma hos Catriona igår kväll. Hon bjöd på cupcakes, fig rolls, chokladpraliner och te i kanna. Vi kollade på säsongsavslutningen av Desperate Housewives. Måste säga att det var väldigt bra! Kollade på det lite förr men har inte sett ett enda avsnitt på över ett år. Sist jag tittade så var det en svart familj som gömde nån kille hos sig. Det är visste evigheter sen enligt Cat och Aisling.

Det var dubbla episoder, så när det var slut vid 11 så gick Aisling hem och sen stannade jag kvar och pratade med Cat. Vi hade det så mysigt med filtar, låtsas-eldstaden tänd, te och godis så jag blev kvar där till halv 2, man märkte verkligen inte att tiden gick!

Idag har jag gått fram och tillbaka till min ateljé några gånger med min tool box, färger, penslar, konstböcker och några mindre tavlor. Pratade med Jim och han sa att jag får ha med ett par grejer i en utställning de ska ha i hallen under Volvo Ocean Race, så det är bra! Kan inte börja jobba där inne än dock, för jag har inte fått tag på något bord. Var nere i St Vincent De Paul återvinningen, men de hade inga bord kvar, man måste visst köa där vid 9 för folk roffar åt sig allt som kommer in så snabbt. Såg ett skrivbord i Simon Shopen men det var stort och klumpigt så fanns ingen chans att jag skulle kunna bära det ända bort till ateljen eftersom det ligger en bit bort, och sen upp till fjärde våningen! Helst vill jag hitta ett litet lätt bord med stålram. Och billigt dessutom!

Letandet fortsätter.

Pratade med en tjej som tydligen har ateljén bredvid mig i trappan och vi kände igen varandra för hon är servitris i det japanska caféet vi brukar gå till. Åt sallad i Amnesty shopen mitt emot och stötte på Sean som var på lunch och också skulle fika där, och sen åt jag en mjukglass och läste ut min bok nere vid floden och gick sedan och kollade i katedralen, för det var länge sedan jag var där inne. Tycker ändå bättre om St Nicholas church, för den är gammal och fin. Katedralen ska se pampig och lite gammal ut i stilen men den byggdes faktiskt på 60 talet!


Såhär önskar jag att resten av sommaren skulle vara: Solsken, värme, atejé, kaffe utanför Amnesty caféet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0