Alice på tisdag!

Idag fick jag tag i två gratisbiljetter till ett tea party och preview screening av Alice in Wonderland 3D i Eye Cinema här i stan på tisdag. Det sponsras av Barry's tea och Hot Press magazine, så de har screenings i tre städer innan premiären. Det var ju lite flyt, så nu ska jag och Catriona gå. Hade ju tänkt att se den ändå, men nu är det gratis, innan premiären och så får vi fika!



Grundade och sträckte taveldukar i ateljén idag tills jag fick sån huvudvärk av den oljebaserade primern att jag var tvungen att utrymma. Här ser ni ett av mina favoritfilmmotiv någonsin - Metropolis och "The new tower of babel" som har influerat "Tyrell building" i Blade Runner. Har mina Metropolis vykort uppe på väggen i ateljén som inspiration.

Nu på kvällen testade jag själv stumfilmslooken:


Fick besked om att jag är kallad på intervju i Glasgow om en sisådär tre veckor så då blir det en tur dit. Måste kontakta dem och arrangera tid etc. Kul! Äntligen lite flyt idag efter en ganska seg vecka. Får se om jag hör från den andra skolan imorgon.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Åh, metropolisbilden har jag som lite större tryck, typ 30 x 45 cm. Jag ska rama in den nu när jag fått lön och sätta upp i köket. Den bilden är så snygg (och filmen med). Du platsar i den med den där looken. :)



Vad kul att få se på alice-premiären! Grattis :D

2010-02-26 @ 20:02:40
URL: http://toccata.livejournal.com
Postat av: Ebba

Om du söker på ordet Metropolis på www.allposters.com (där finns verkligen allt inom konstaffischer) så kommer den jag köpte upp. Kostar med den rabatt som verkar vara nu 116 kronor. Inte så farligt.

2010-02-27 @ 23:10:56
URL: http://toccata.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0