Shapes

Idag har jag skissat upp motivet på min stora 1x1 meter duk. Jag gjorde en teckning på smörpapper sträckt över en masonitskiva igår och tyckte så mycket om vinkeln och motivet att jag kommer att måla det på den stora duken.


Utsikt från Eyre Square car park. 25x25 cm.

Detalj

Har hållit på och funderat och experimenterat en hel del de senaste två dagarna. Höll på och limmade ihop glasspinnar till olika former som påminner om gallren och fläktarna i parkeringshusen bland annat, för att få igång kreativiteten.



Katie, en nyutexaminerad curator från Nya Zeeland som är intern i Galway Arts Centre var och hälsade på oss i ateljéerna igår. Hon är trevlig, hade träffat henne förut när jag hade möte med Maeve och visade henne min video för några veckor sedan.

Nu håller vi på och städar för fullt. Jag har plockat iordning och bäddat om i sängen och Sean håller just på och dammsuger. Välbehövligt kan jag säga, men vi vill ha det lite fint nu till Valentines helgen. Vi ska inte gå ut då eftersom det är så fullt med folk, dyrt och överskattat, utan ha mysigt hemma istället. Jag har lovat Sean att baka kladdkaka och så ska vi nog köpa takeaway och se nån film.

Imorgon måste jag skriva ihop ett proposal om vad jag vill ha med i 126 galleriet när vi som är med i Docks projektet ska ställa ut där i juni och maila till Aoife. Jag vet iallafall mer eller mindre vad jag vill göra, nämligen ett par stora tavlor som den jag just börjat på.

Här är förresten bild på Howlin' Pelle i The Hives och min brorsa Johnny. Det var ju doppelganger vecka på Facebook förra veckan, så jag klippte ihop de här två bilderna och postade på Johnnys wall. Det är rätt många som har sagt att de liknar varann, men de gjorde det ännu mer för ett par år sen. 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Fikatipset var så lite så! Det var roligt att pyssla med. Lycka till med ingrediensletandet!

2010-02-11 @ 15:52:38
URL: http://enoughisenough.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0