That Robot Aint Candy

I torsdags (15/7) hade vår utställning i Mad Art Gallery i Dublin vernissage. Jag, Shane och Carolyn hade hyrt galleriet ihop för att sätta ihop en utställning med ett "urban theme". Shane hade jobbat massor med att arrangera det hela eftersom jag jobbat och varit i Galway och därför otillgänglig mesta tiden. Det kostade oss runt 2000kr var med gallerihyra, vin, trycka upp posters etc. Sved lite i plånboken med tanke på att jag inte räknar med att sälja nåt medan Shane och Carolyn säljer billigare tryck och därför får igen de pengar de lagt ut, men mina är ju oljemålningar och därför dyrare. När jag tackade ja till att vara med i våras så hade jag inget inplanerat efter Dock Discourse utställningen men sen kom det ju till tre andra utställningar, varav två samma vecka som denna, så egentligen hade jag väl inte behövt vara med i den här, men har man tackat ja så har man.  


Shane.

Mina tavlor och en monitor med mina animerade videor som tavlorna baserats på.


Det kom massor med folk, men inte så många jag kände förutom Shanes flickvän och ett par av hans kompisar. De bor ju i Dublin så många de kände kom. Utställningen var mer lekfull och grafisk design/pop art orienterad än något jag tidigare varit med i. Shane och Carolyns grejer är mer inom grafisk design/illustration genren. Men det var ändå kul att visa sina grejer till en ny publik, även om jag föredrar mer high brow grejer egentligen. Tyckte kanske att mina målningar försvann lite bland de andras klara färger och stora grejer, fast den här serien jag gjort är ju baserad på mina lego och socker animationer så den är ju mer färgglad och lekfull än det andra jag jobbat med senaste tiden. Ser fram emot att visa dem i Claremorris Open i september.


Jag, Shane och galleriägaren.


En av mina tavlor och en väggillustration av Shane.


Carolyn's screentryck.


Carolyns tavlor och min tavla.

En av Shane's robotillustrationer som väggmålning.






Vi hade vernissagen mellan 7-10 på kvällen. Då var man rätt trött efter att ha varit social med en massa främmande människor i tre timmar. Vi tog en taxi till The Sheeben på George's Street och tog en pint där innan det var dags att dra sig tillbaka till mitt hostel i Temple Bar.


Kommentarer
Postat av: gittilou

vilken fin utställning! och förresten så är det så spännande att läsa din blogg, keep it up!



kram

2010-08-23 @ 00:14:21
URL: http://gittilou.blogg.se/
Postat av: erika

oj! jag måste kommentera igen :-) just nu är jag så glad att jag hittat din sida! det inspirerar mej massor! jag sitter & ler stort för mej själv :-) jag har kollat igenom en del inlägg & fullkomligt älskar tavlorna du målat utifrån super8 filmen!



härligt**



ta hand om dej

2010-12-28 @ 22:02:57
URL: http://www.erikabergstrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0