Dock Discourse vernissage!

126 Gallery, Galway.
Jag slutade jobbet 6 så jag fick stressa som en galning hem för att byta om och sen gå till vernissagen. När jag kom dit var det så packat med folk att man knappt kunde komma in genom dörren!

Utställningen öppnades av en omtyckt irländsk politiker som heter Michael D Higgins.


Jennifer, som visade en video och jag.


Finns alltid mängder av vin och ost på 126 vernissagerna eftersom de sponsras av Bar 8. yum!


Aideens 'An Artist's impression' som var bilaga i onsdagens tidning och som jag har teckningar med i.


Ruby, fotograf och dotter till en av våra art history lecturers i college.


Utanför. Sean står där vid dörren.

Aideen klädd i rött.


Rosin, en av konstnärerna och Aoife, curatorn.



Cian, en av konstnärerna.


Innan det var dags att stänga. Mina tavlor.


Vi gick till Bar 8 efteråt och de överraskade oss med 126 cupcakes! Väldigt fint gjort.


Ann Maria. Medlem i mitt ateljékollektiv och jobbar även på 126 galleriet.


Simon. Jobbar med att installera utställningar i 126 och Galway arts centre. Han sa att det var första gången han installerat utställningar på vardera ställe under en och samma vecka där samma konstnär medverkar i båda. Och då menade han mig såklart!


Vi fick träffa labradorkorsningen Buddy. Hans ägare från aran öarna visade hur han kan räkna till tio genom att skälla när han håller upp ett visst antal fingrar. Clever dog!

Kvällen involverade även lite häng vid vattnet och en pint på O'Neachtains innan de stängde. Väldigt trevligt och lyckat! Jag är så glad!

För mer info kolla in:
www.ceciliadanell.com
www.dockdiscourse.com

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Himla kul när gallerierna är fullknökade med folk. Heja konsten!

2010-06-17 @ 17:14:08
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0