Jag bygger ett hus.

Jag har blivit tillfrågad att vara med i en skulpturutställning i Brigit's garden utanför Galway. Den äger rum från 11 juli till slutet av augusti. Ansökningstiden gick ut i början av maj, men jag blev tillfrågad av Jenny som är chef där och Maeve i Galway arts centre, som är de båda curatorerna för utställningen, om jag ville vara med efter att Jenny sett mina modeller i {un}familiar utställningen och gillade dem. Sånt är alltid kul!

Jag tog bussen dit förra lördagen på min lediga dag för att titta och reka eftersom jag inte varit där förr. Det är en keltisk trädgård som ligger en halvtimme från Galway i Connemara.


Tänk "Wicker Man", så förstår ni.


Wishing trees. Man fick skriva önskningar på lappar och hänga i träden efter keltisk tradition.




Vid den här ängen vill jag göra min skulpturinstallation. Jag fortsätter jobba med Karl Gustav Jungs idé om huset som en metafor för det mänskliga jaget och är i full färd med att bygga en större modell av jaktkojan vid vår gård i Sverige som jag jobbade med i {un}familiar projektet. Då gjorde jag ju en liten modell av huset av glasspinnar till min film, men nu bygger jag en större modell som ska placeras i trädgården.


Snabbskiss på hur jag tänkt mig installationen.



Igår var jag ledig så jag byggde och slet hela dagen i ateljén. Började runt 11 på morgonen och kom inte hem förren 22.30 på kvällen. Tröttsamt, särskilt med tanke på att jag var tvungen att såga alla brädor för hand och även promenera två gånger till Woody's DIY för att köpa material. Kul med lite kroppsarbete eftersom jag sitter vid ett skrivbord hela dagarna på jobbet. Pappa och brorsan jobbar ju som snickare, så jag har väl inte tummen mitt i handen jag heller som tur är.

Jag ska göra en vinägerlösning och pensla på träet efteråt för att få det att se gammalt och grått ut och taket ska kläs med takpapp precis som det riktiga huset.

Idag tog jag dock en paus från allt jobb för det är Seans födelsedag. Jag köpte med mig ett par bitar carrot cake efter jobbet och sen var vi på indiska restaurangen på vår gata och åt middag. Nu ska jag kolla på film och äta min Magnum white som jag köpte på vägen hem.

Om ni vill veta mer om Brigit's gardens kan ni kolla här: http://www.brigitsgarden.ie/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0