{un}familiar vernissage.

Hade en jättebra kväll på vernissagen av vår utställning i Galway Arts Centre. Den visades i Syracuse, NY, USA i mars och nu visas den alltså i Galway. Det är jag och fyra andra konstnärer som arbetat med temat out of body experiences och doubles, curerat av Maeve Mulrennan, visual arts officer i Galway Arts Centre. Utställningen kommer att pågå i en månad.


Maeve (till vänster) och Jennifer.


Mina tavlor.


Min modell i trappavsatsen på vägen upp till gallery 2 där utställningen äger rum.


Om man tittar in i ögonhålen i den vita lådan så ser man en spegelbild av en kvinna med ens egna ögon där hennes ögon skulle vara. Lite creepy. Sabina Mac Mahon heter konstnären.


Benjis collage (detalj):


Mina 'Model study' 1 och 2.


Folk har börjat droppa av. Vi var där i nästan 2 timmar. I rummet längst in visades min video 'Doubles' som projektion på väggen. Såg snyggt ut om jag får säga det själv.


Min video. Fick många positiva kommentarer på den. Mina modeller var också de omtyckta och folk gillade verkligen utställningen vilket var himla kul!

Pratade med massor av folk: Catriona, Aoife, Jennifer, Roisin, hennes syster, Ruby, Michaele, Kumiku och flera andra både kända och okända ansikten. Catriona gick hem till sig med Kumiku och Aoife och lagade ris och curry och jag kom dit lite senare när jag pratat av mig ordentligt och det var dags att stänga.

Sen gick jag till Bierhaus dit flera hade gått efter utställningen, tog en pint och pratade med Maeve, Nicky (det var honom jag visade tillsammans med i Crow Gallery i Dublin '08, curerat av Maeve) och några andra de kände. Under tiden kollade Catriona och de på Blade Runner. Hon hade lånat både boken och filmen av mig förra helgen, och sen kom jag dit med popcorn och jammy dodgers och såg slutet på filmen tillsammans med dem och pratade ett tag.

Väldigt, väldigt trevlig kväll måste jag säga och jag är stolt över att utställningen fick ett så bra mottagande.

Nästa fredag är det dags igen. Då har Dock Discourse projektet vernissage i 126 galleriet. Jag gillar't!


Kommentarer
Postat av: Mona Osman

Hej! Jag ser att du infinner dig i Irland, vart bor du? Vad jobbar/gör du om dagarna?

Mitt namn är Mona Osman och jag är 20 (21 i höst) och jobbar som au pair i Dublin.

Jag kom hit den 31/5 och söker nu lite umgänge runt om i Irland. Skulle du kunna

tänka dig att kanske mötas upp för en kopp kaffe eller en drink, bio, shopping?

Det skulle vara jätte kul om du skulle vilja det, mitt mobil nummer är:

+353870987909, skulle vara kul att höras och ses! Mvh Mona Osman

2010-06-04 @ 14:40:39
URL: http://monaosman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0