Nu har vi sett Alice in Wonderland!

Igår kväll var vi på Alice in Wonderland 3D i Eye Cinema här i stan. Barry's tea och Hot Press magazine arrangerade en preview screening som jag fått tag i gratisbiljetter till så jag tog med mig Catriona. De hade ett tea party först där man fick swirly cupcakes och Barry's tea. Mmmmm! De delade ut en årsförbrukning av te till personen med den bästa hatten. Jag och Cat hade varken tid eller möjlighet att fixa nån hatt men vi klädde upp oss i bästa Tim Burton anda iallafall.




Filmen var sååå bra! Det var Catrionas första 3D film så hon tyckte det var väldigt coolt. Jag hade ju sett Avatar innan, och de 3D effekterna var ännu mer hisnande eftersom de i den filmen flyger, hoppar av klippor etc. men gud, man kan ju inte bara hänga upp sig på 3D effekter, den här hade väldigt bra sådana den med för övrigt.

Filmen var mörk och snygg och Alice hade den ena snygga klänningen efter den andra, inte konstigt att det pratas om Alice i underlandet mode i modevärlden nu i vår. Te partyt var liksom wacky men sorgligt på nåt sätt, tänk att fira sin "unbirthday" varje dag i all oändlighet... Jag säger bara, gillar ni sagor, Tim Burton eller Johnny Depp eller snygga effekter, eller fina kläder, ja då har ni all anledning att se den!!


Här är en bild på mig som Alice som jag tog till ett projekt i second year i college. Jag fotade det med kameran på stativ i Knockranny Woods i Westport på min 21 års dag 2006. Jag hade sån tur med den bilden för jag hade en vanlig filmkamera, så jag kunde ju inte se hur bilden blev och jag snurrade runt medan kameran stod på tidsutlösning så blev glad när jag framkallade filmen och fick se den här bilden.

Jag vill inte avslöja för mycket av handlingen av filmen annat än att den som ni kanske redan vet utspelar sig när Alice är 19 år och återvänder till Underlandet för andra gången. På engelska heter det ju Wonderland, men Tim Burton kallar det även för "Underland" eftersom hon går ner i kaninhålet och det på så vis är ett underjordiskt land. Så där har ju det svenska språket haft en klar fördel hela tiden eftersom ordet "under" på svenska kan både betyda wonder och under.

Efteråt fick vi ett special edition pack av Barry's Tea med en discount voucher i. Vi drack te hemma hos Catriona också och åt lite toast och färsk ananas innan vi gick till den irländska klubben Aras na nGael som ligger mitt emot vårt hus. Cats franska kompis Michel följde också med, så vi drack en pint Guinnes och pratade där en stund. Catriona brukar gå dit rätt ofta eftersom hon pratar irländska och då kan hon träffa en massa folk som också kan språket där. Jag är så glad att jag jag fick tag i biljetter och Cat var verkligen rätt person att ta med sig för hon gillar verkligen sånt där.

Kommentarer
Postat av: Fia - Bullar i Ugnen

Ååå jag vill också se den.Tyvärr kommer den inte visas som 3D här i stan.

2010-03-03 @ 14:32:30
URL: http://sofsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0