Ny scarf och R.I.P Mark of Sparklehorse.

Idag var Aoife, Docks curatorn och hälsade på mig i ateljen och vi pratade en stund om projektet, men mest om Glasgow eftersom jag ska dit på intervju på tisdag och hon studerade arkitektur på den skolan.

Sen gick jag en sväng på stan och kollade lite i affärer. Har ju knappt ens sett vad de fått in över huvud taget på sistone eftersom jag inte haft några pengar att shoppa för. Hittade dock inget jag direkt fastnade för, vilket kanske var tur. Sist av allt gick jag till Public Romance, vintage affären på hörnet vid javas. De har så många fina scarves där för bara €5 styck, så jag köpte en och tänk vad en färgglad scarf kan pigga upp när man inte köpt nåt på länge! I'm a sucker för orange.




Läste just att Mark Linkous i Sparklehorse tog livet av sig i söndags. Det känns så sorgligt med tanke på hur fantastisk Sparklehorse musik är. Men jag vet att jag läst förr att han lidit av depression, drogproblem etc. så det var väl inte helt oväntat på det sättet men ändå otroligt sorgligt... R.I.P Mark.



Lyssna på Gold Day. Nina Persson sjunger guest vocals. (Han var även producent på första A Camp albumet) Helt underbar låt, det var den som gav namn till en av mina "10x10" målningar, så nu vet ni det. Hans texter var så poetiska och vackra. Andra favoriter är "Apple Bed", "Cow" "More yellow birds" och "Sad and beautiful world". De finns säkert på Spotify. "It's a wonderful life" är det bästa albumet!



Den här tavlan målade jag klart igår. Den är från taket av Hynes Car Park och mäter 55x70 cm.

Ja, jag ska alltså till Glasgow på måndag. Sen har jag intervjun på Glasgow School of Art på tisdageftermiddagen och så flyger jag hem onsdag kväll. Ska bli kul att se Glasgow och skolan men hoppas jag inte blir för nervös bara för det är så himla många som söker och svårt att komma in och jag ska prata om min konst, mina mål, varför jag vill studera där och vad det kan ge mig etc. i 40 min med lärarna på skolan. Phew, gäller att göra gott intryck! Var och skrev ut bilder på några av de tavlorna jag gjort sen jag skickade in ansökan och ska ta med en notebook och ett par mindre tavlor och visa. Sen ska de kolla igenom digitala portfolion och mitt showreel jag skickade tidigare tillsammans med mig också.




Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Åh vad spännande med intervjun. Hoppas hoppas hoppas det går bra!



...om du kommer in - flyttar nu/du dit då?



Håller såklart tummarna stenhårt för dig. Så kul!

2010-03-12 @ 14:28:32
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: megan fagan

hejhej, älskar dig och din blogg, tycker att det är kul och läsa bloggar som handlar om irland, för att jag är så här irlänsk, och ah ^^

men jag har en fråga till dig, vad föredrar du, Cadburys eller Marabous choklad? :)

(irlänsk eller svensk choklad, dvs^^)

2010-03-15 @ 23:38:58
URL: http://www.meganflora.blogspot.com
Postat av: Catrin

Ah vilken kalasfin scarves som man blir glad av sånt gillar jag!

2010-03-19 @ 12:41:11
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0