Konst, cream crackers och regnrusk

Idag var jag i ateljén i några timmar och gjorde klart denna tavla till Dock Discourse projektet. Experimenterade med några nya tekniker och kände att jag kom till något slags breakthrough i slutändan med några vissa grejer som jag nog ska använda mig av i framtiden också, så inspirationen har räddats.



Vädret igår och idag har varit helt fruktansvärt dåligt. Igår spöregnade det utan uppehåll hela dagen och kvällen och idag har det varit kallt, blåsigt och regnigt. Sean har varit hemma från jobbet i tre dagar med slemhosta som han var hos läkaren och fick antibiotika för igår. Han verkar inte ha haft något emot att sitta hemma i ett par dagar och kolla på film och spela TV spel när regnet smattrar på rutorna.

Själv kände jag att gårdagen var ett enda stort slöseri på en dag, fick inget gjort förutom att släpa mig till posten i ruskvädret för att skicka mina påskkort och dricka en kaffe på Java's. På kvällen kollade jag på Parlamenter och dokumentären "Sluten avdelning" i två delar på SVT och TV4s hemsidor. Måste erkänna att jag grät en skvätt när jag såg del två av "Sluten avdelning" om den självmordsbenägna asylsökande kvinnan som fått avslag på sitt uppehållstillstånd. Hur kan invandrarverket vara så jävliga?! Sista stället jag någonsin skulle vilja jobba på kan jag säga direkt!

I lördags köpte jag en biografi om Greta Garbo med en massa fina bilder i så den satt jag och läste i vid köksbordet under Earth Hour, som jag och Sean firade för tredje året. Lite mysigt att inte ha något annat som distraherar i en timme.



I morse planterade jag gräs jag ska sätta kycklingar i, men det kommer nog inte hinna komma upp till påsk, men kanske blir fint till min födelsedag den 14:e åtminstone. Nu ska jag titta på någon film och mysa ner mig under filten tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0