En vårsöndag i Westport.

Vi var i Westport i helgen och hälsade på Seans föräldrar. Blev rätt kort för vi åkte först dit på lördagkvällen när Sean slutat jobbet och sen var jag tvungen att åka igen på söndagkvällen eftersom jag var tvungen att gå på welfare signing klockan 10 imorse, fast Sean stannade ännu en natt. Vädret är helt fantastiskt här på Irland denna vinter och vår. Soligt/uppehåll i stort sett hela tiden och knappt något regn över huvud taget. Normalt sett brukar vintrarna här vara regniga och milda men nu har det varit kyligt och frost de flesta nätterna. Väldigt ovanligt. Men nu är det vår, även om den är sen i år även här.

Seans syster Carol fick förresten barn i tisdags den 2 mars. Det är deras tredje, en flicka blev det den här gången och jag är väldigt glad över det eftersom de två andra är pojkar. Hon ska heta Jenna och jag har just köpt ett kort och en liten body åt henne som vi ska skicka till dem.

Jag gick en promenad igår eftermiddag runt stan ner till Westport house, the quay, upp längs the railway line walk och in till stan igen och letade vårtecken. Här är vad jag såg:



Idag gick jag upp redan 9, vilket är väldigt tidigt för att vara mig och tänk vad mycket man hinner när man inte sover bort förmiddagarna. Idag hann jag gå till wefare kontoret, boka tid hos frissan, köpa kort och present till Carol och Brian och när jag kom till ateljén var klockan bara strax efter 11. Fast nu har jag suttit här en stund och kollat igenom kort etc. så har inte hunnit börja jobba än. Frågan är om jag kanske ska gå och köpa med mig någon lunch innan jag börjar. De gör såna goda mackor, soppa och sallad på Gourmet Tart Company mitt emot. Soup och sandwich kostar €5.

Så här såg det ut i ateljén i fredags vid lunchtid mmmmm:



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men åh vad himla fint! Idag har det faktiskt droppat på rätt rejält här, verkar som att våren kan komma ändå.

2010-03-08 @ 16:55:39
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: Art By Tina

Haha förstod först inte vad du menade med att du såg min bild - nu fattar jag - i datorn. Det var kul.



Attans vad det ser härligt ut på Irland, vår, vår, vår! Här är det snö, snö, snö.



Jäklar vad långt hår du har - trots att du klippt dig massor - vackert! På torsdag är det dags för mig, klippa upp det till en längre page och lägga i blonda slingor. Det blir nog bra, nu är det slitet och röd/blont/brunt-någonting.

2010-03-09 @ 21:57:03
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0