Senaste tavlorna!

Här är min senaste serie tavlor. De är baserade på stillbilder från mina animerade videor som jag gjort de senaste åren. De handlar om modernistisk arkitektur och sökandet efter Utopia, men på ett lekfullt sätt, eftersom det är uppbyggda scener istället för bilder ur verkligheten. Måste erkänna att de har varit himla roliga att göra och att jag är nöjd med dem. Jag kommer att jobba mer med uppbyggda miljöer att filma och måla efter, för jag känner att det är lite av min grej. Målningarna har samma namn som videon de är baserade på, förutom den stora som visar det uppbygda "setet". Vill ni kolla på videorna så går de att se på min hemsida: www.ceciliadanell.com i videosektionen.


"Nothing is different - everything has changed" 35x45 cm.


"Is this Utopia?" 35x45 cm.


"Regeneration project no. 1" 30x40 cm.


"Kitchen set - to solve a space issue" 76x96 cm

Här ser man storleksskillnaden:


Duken är en linne/bomulls mix som jag grundat och färgat mörkare med polymer emulsion och en blandning av olika färgers Indian ink. Ramarna jag spännt upp duken på är de jag köpte tillsågade i Evans i Dublin och satte ihop själv. Texten är Letraset rub off transfers.

Jag har jobbat med de här tavlorna de senaste två veckorna och den stora blev klar idag. De ska ställas ut i Mad art gallery i Dublin i juli i utställningen som jag, Shane och Carolyn arrangerar själva.



Idag och igår har det varit nästan obekvämt varmt och kvavt. Och så är jag förkyld fortfarande vilket gör det ännu jobbigare, fast hellre det än regn. Igår var vi på en training day i Croke Park i Dublin med sommarpersonalen från landets turistbyråer. Kändes inte som att det var värt besväret eftersom jag hört allt det där förr, men kul att träffa folk man känner iallafall. Börjar jobba på måndag så imorgon är min sista lediga dag. Känns lite hiss men ännu mera diss.


Kommentarer
Postat av: Ebba

Tavlorna var helt underbara! Vilken häftig effekt mot bakgrunden! Förresten, det vore toppen om du på din andra hemsida kunde skriva vilka tavlor som är till salu (eller kanske ha en egen sida på den sidan med det som är till salu?). Alla tavlor som varit med i den här bloggen finns väl inte med på din konstnärssida ännu? Nån gång vore det kul att köpa något av dig, men det skulle bli svårt att bestämma sig. Så det vore kul att ha lite överblick över det som varit i bloggen, som är till salu :)

2010-05-23 @ 08:37:24
URL: http://toccata.livejournal.com
Postat av: Ingrid

Love love love love love love love!!!!!

2010-05-31 @ 21:41:24
URL: http://enoughisenough.blogg.se/
Postat av: gittilou

jag ÄLSKAR de här målningarna! så himla himla fina.

2010-08-23 @ 00:23:48
URL: http://gittilou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0