Purple Rain

Idag var jag på möte i Bar no. 8 med Aoife, Jim, Roisin och Cian om Dock Discourse utställningen. Vernissagen kommer att vara den 10 juni och det har visat sig att jag kommer att vara den enda som visar målningar, det andra är video, installation, foto etc. och dessutom så är de ju stora, så då kommer de ju att synas ännu mer. Känns som att bitarna börjar falla på plats och vi har lovats ett spread i lokaltidningen, eventuellt samarbete med ett galleri på annan ort etc. så det låter lovande!




Existentiell graffiti funnen på vägen till Bar no. 8

Nu på kvällen har jag slagit på stort och gjort kikärtssallad och stekt marinerad tofu. Sååå gott! Innan dess gick jag dock en promenad kring Shantalla Road och Taylor's Hill.


Det grönskar i trädgårdarna kring Taylors Hill och Sea Road, stans finare kvarter, och körsbärsblommen föll som snö till marken. Vackert.

I Simon Shopens skyltfönster stod denna tekanna. Tänk att servera te i den.

Den lagliga graffitiväggen bakom the Roisin ändras ständigt.

Hoppas värmen kan infinna sig nu snart också. Det är inte direkt kallt här, men man behöver ju ändå jacka när man är ute.

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Vad kul, en klar fördel att vara den enda som visar konst som målad konst. Åh vad jag längtar efter att få ha utställning, känns som en evighet sedan nu, i höstas - och ingenting planerat framöver. Känns tomt. Måste nog ta tag i det. Det är liksom ingen annan som gör det år mig...vet bara inte riktigt vart jag ska börja. Känns som jag kört fast, stannat upp.

2010-05-05 @ 10:19:10
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0