Förkylning och andra grejer.


Sean har skaffat skägg (men nu är det inte fullt så långt)


Igår var det dags för vår årliga End of season dinner med turistbyrån. De flesta av sommarpersonalen slutar nu på söndag men jag har fått förlängt kontrakt till 10 oktober. (Skulle egentligen ha slutat 20 sept.) Först visste jag inte om jag skulle tacka ja eftersom jag vill komma igång med konsten igen på heltid och hade planerat att åka till Sverige i början av oktober för att göra research, men sen kom jag på att jag är idiot om jag tackar nej eftersom de betalar så bra och jag ändå kommer att vara arbetslös hela vintern, så jag får skjuta på det några veckor helt enkelt.

Jag var hos läkaren på lunchrasten igår och underökte mitt högra öra. Min trumhinna har känts konstig i ett par veckor och igår förlorade jag nästan hörseln helt på örat. Jag trodde att det kanske var en vaxpropp men det visade sig vara vätska bakom trumhinnan som kommit sig av min pollenallergi i kombination med förkylningsvirus. Var skapligt irriterande att knappt höra vissa grejer kunderna sa. Idag har jag dessutom blivir dunderförkyld, måste snyta mig vart femte minut. Skulle egentligen ha sjukanmält mig men jag kämpade på ändå.

Igår och i tisdags fick jag i uppdrag att dekorera två av skyltfönstren på jobbet. Har aldrig gjort det förr men det var hur kul som helst, och trots brist på rekvisita tycker jag att jag lyckades rätt bra. Första fönstret marknadsför Galway Oyster festival och Ballinasloe Horse Fair:




och andra fönstret marknadsför Tuam Trad music festival och Clifden arts week.

Jag skrev ut noter till irländska folklåtar som jag vek pappersbåtar av.



På kvällen var vi som sagt på middagen med jobbet. Utsikten var fin från restaurangen, Quay Street är stans restauranggata.

Middagen var trevlig, men förkylningen och öronproblemet förstörde ju lite för mig. Sen gick vi till The Quays bar bredvid, men jag gick hem tidigt eftersom jag inte alls kände mig i form, men de andra gick vidare till en nattklubb och såg lite slitna ut när jag kom till jobbet imorse. Men jag mådde ju inte heller bra idag på grund av min förkylning så tur att det var lugnt i infokiosken.

Efter jobbet hade vi ateljémöte, vilket jag också snörvlade mig igenom. Vi tittade på en lokal som vi ska fixa iordning inför vår utställning under Tulca Season of Visual Arts i november. Ser kanske inte så mycket ut just nu, men det är stort och har potential! Det kommer att bli skitbra!




På lördag ska jag till Claremorris och sova på hotell och gå på vernissagen av Claremorris Open utställningen. Ser fram emot det så himla mycket så hoppas jag hinner bli bättre tills dess. En kvinna var och hämtade mina målningar i tisdags, så ska bli spännande att se hur de kommer att hänga sen. Det var 300 ansökande och curatorn valde ut 41 konstnärer som ska ställas ut på olika ställen runt om i stan och sen får man en karta och kan göra en art trail och kolla på allt.



Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Dekorera skyltfönster - ja, din grej. Den konstnärliga ådran och rätt blick för komposition. Ja det har du!

2010-09-16 @ 19:37:37
URL: http://trueborn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0