Trevlig första advent!



Tänk att svensktillverkade adventsljusstakar har blivit populära här på Irland. Det fanns en massa olika modeller på The Treasure Chest, en souvenir och presentaffär som har en julavdelning med lite av varje. Jag funderade på att köpa en förra julen men så tänkte jag att vart ska jag göra av den sen när vi flyttar, och är det inte lite onödigt när vi ändå har fairy lights till köket etc. Meeeen, nu tänker jag inte sådär förståndigt utan nu ville jag minsann ha svensk julstämning, och vad är väl 11.99 euro egentligen, kan väl slänga bort den sen om det nu skulle vara så!

Jag är så nöjd så det är inte sant! Jag köpte även ett sifferljus men har reda smygeldat på det lite, trots att det inte är den första december förrän på tisdag, toppen var ju så lång ändå innan man kom ner till ettan.

Har även fyllt på min nya visual diary/skissbok för nya Arts centre projektet jag har börjat med. Funderar på hur jag vill ha min video, samlar inspiration etc. Gick en promenad innan solen gick ner (det var frost och kallt igår natt och kyligt även idag). Bra!

Sen fikade vi på Java's och jag läste Sunday Times kulturbilaga. Jag älskar Sunday Times bilagorna, står alltid en massa intressanta och relevanta grejer, nu stod det om de utställningar jag just besökt i Dublin, och om en författare som skrivit om PRECIS det jag jobbar om för tillfället.

Glömde ju visa de sista målningarna. Här är de:



Vernissage på fredag den 4:e december! Ser jag fram emot!!


Målningarna i ateljén innan jag levererade dem till galleriet.

Nu ska jag nog virka lite. Har massvis med garn som jag inte rört sen förra julen. Virka och sticka för mig är en sån där julgrej. Jag kan liksom inte sticka på sommarhalvåret, det känns helt fel, men på julen är det mysigt!

Jag var ju riktigt produktiv förra julen, men det var ju för att jag inte hade så mycket för mig. Höll ju inte på med något särskilt konstprojekt, inget med någon specifik deadline iallafall, och hade just blivit arbetslös, så då höll jag bara på och stickade, bakade och läste i min Pink Floyd biografi.
Kolla :här: och :här:

Kommentarer
Postat av: Art By Tina

Vilka vackra, ljusa, hoppfulla tavlor. Härliga.



Åh du har en sån där kossa! Vart har du köpt den. Har letat men inte funnit någon butik i närheten som säljer dom.

2009-11-29 @ 23:46:27
URL: http://trueborn.blogg.se/
Postat av: Ebba

Åh jag bara älskar dom där tavlorna, så fina! Säljs dom på utställningen? Hade jag råd skulle jag köpa en. Adventsljusstakar behövs verkligen i mörkret så här års. Och lussebullar!

2009-11-30 @ 22:09:10
URL: http://www.ebbalovisa.se
Postat av: spoonful

Jag tycker mycket om dina målningar, om det är okej lånar jag lite bilder från din blogg och bloggar om dig i morgon. Jag bloggar om konstnärer på torsdagar.

2009-12-02 @ 20:31:31
URL: http://www.mintminty.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0